Had al zo'n voorgevoel dat deze weersomslag nooit goed kon uitpakken, bewijs werd in de loop van de middag geleverd. Was door het slechte weer van eerder in Klagenfurt gebleven en me een middagje gaan vermaken op het station (treinen fotograferen is een ander deel van mijn hobby ).
Het was bijzonder om te zien en te voelen. Tijdens het opbouwen van de wolken voelde je de wind die kant op staan. De bui zoog echt alle warmte en vocht in zich op. Toen de bui bijna boven me was werd het windstil en heel drukkend. Bij het overtrekken van de bui voelde je de wind precies 180o gedraaid. Naar wat ik later begreep haalde de bui windsnelheden van ongeveer 80 km/u.
Het zijn een groot aantal foto's maar wilde ze jullie niet onthouden. Van aambeeld tot rolwolk
| Gewijzigd: 26 mei 2012, 15:14 uur, door gilles
Het tweede punt(je): ik zie dat het hier niet om een rolwolk gaat, maar om een zogehete shelfcloud. Dit zie ik aan de gelaagde structuur van de kraag aan de voorzijde van de bui. Dit wijst op een shelfcloud. Een rolwolk staat ALTIJD geheel los van de basis van de bui, deze zit er echter aan vast, dus geen rolwolk