Ik dus beetje balen en lekker achter mijn pc kruipen.
Even later toen het ging schemeren zag ik dat de bui ging activeren.
Niet heel erg maar ik besloot de gok te wagen.
Best wel riskant, maar de omstandigheden waren ideaal! Geen wind en ook geen regen, en eem aangenaam temperatuurtje uiteraad.
Dus ben naar het hoogste punt in mijn omgeving gereden (niet al te slim) jammer dan. En dit is het resultaat!
Het onweer was niet hevig, verre van. Het kwam amper uit de wolk en meestal dat niet eens. En de ontlading per 5 minuten viel ook wel mee. Maar er zaten wel mooie flitsers tussen.
Wel grappig was dat ik al een keer was uitgereden bui deze bui. Toen werd ik nat en kwam ik erachter dat de bui nog niet erg actief was.
========================================================================================================
========================================================================================================
Sorry, geenTime lapse. Dat komt omdat de beelden zo snel gaan dat je het onweer niet ziet.
In plaats daarvan heb ik een compilatie met met het mooiste bliksem gemaakt en een paar sowmotions daarvan.
Ik zou zeggen, geniet:
Gr michael.
| Gewijzigd: 24 mei 2012, 02:35 uur, door michaelvr
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Best wel riskant, maar de omstandigheden waren ideaal! Geen wind en ook geen regen, en eem aangenaam temperatuurtje uiteraad.
Dus ben naar het hoogste punt in mijn omgeving gereden (niet al te slim) jammer dan.Hangt er helemaal vanaf hoeveel afstand er is tussen jou en de bui.
Marga? Had jij daar geen postje van gemaakt?
Desalniettemin, leuk gedaan, toch een mooi indruk van het onweer daar