Maar goed, zo leer je wel respect te hebben voor de natuur.
Ik heb ergens op dit forum ooit een verhaal geschreven dat me de rest van mn leven wel bij zal blijven.
Ik zat in de auto om even het contact aan te zetten om te kijken of een zojuist vervangen remlichtje het deed.
Het onweerde niet. Het was avond en droog. Op het moment dat ik de contactsleutel omdraaide hoorde ik een enorme explosie met een lichtflits en leek mijn auto een klap te krijgen. Ik schrok me helemaal rot en dacht dat de auto ontploft was. Ik zat nog met fluitende oren bij te komen van de schrik, toen er hagel begon te vallen. Pas toen besefte ik dat het vermoedelijk een inslag was. Ik bleef zitten in afwachting van meer klappen, maar die kwamen niet. Het was 1 enkele inslag. Toen kwam de brandweer de straat inrijden. Het huis van mijn buren, waarvoor ik stond geparkeerd, stond in brand. Althans de meterkast. De buurman in kwestie zat achter zijn computer op het moment van de inslag. Hij is met bureaustoel en al tegen de muur gegooid. Alle wandcontactdozen waren uit de muur of stonden te smeulen. De meterkast was niet meer dan een soort zwarte druipkaars. Het leek wel op een verzameling gesmolten plastic vuilniszakken. Gelukkig brandde het huis niet af. nagenoeg het hele rijtje had schade.
Bij mij beperkte het zich tot kapotte geluidsapparatuur.
verder een heftig verhaal! volgens mij heb je daar ook een portie geluk bij gehad.
de bliksem was dan wel op veel plekken tegelijk ingeslagen!