Het was niet veel soeps nee. Ach we hebben nog een paar maanden, gewoon hopen dat er dit jaar weer zo'n Spaans Pluimpje overtrekt net als 28 juni 2011. Dan komt het wel goed met het onweer.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
We zullen en paar dagen blij moeten zijn met mooi weer en aan het einde van deze periode zijn er weer kansen.
Het is niet anders.
"Onweer is net het Songfestival. Je weet dat het er aan komt, maar het is niks." | Gewijzigd: 24 mei 2012, 21:42 uur, door fransamsterdam
Maandag ook al een klein kansje, vooral voor het zuiden.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Het was niet veel soeps nee. Ach we hebben nog een paar maanden, gewoon hopen dat er dit jaar weer zo'n Spaans Pluimpje overtrekt net als 28 juni 2011. Dan komt het wel goed met het onweer.
Naja....Zwaarste deel ging hier voorbij....
dit topic was weer fantastisch!
Velen hebben kunnen genieten van de kracht van moeder natuur, velen zijn teleurgesteld in moedernatuur!
Dit topic was fantastisch om volgen, mensen die euforisch werden en mensen die klaagden, 1 iets wil ik hierover kwijt: al dat geklaag hoeft niet, je kan er wel eens een grappige opmerking over maken natuurlijk. Al dat klagen, het zou omgekeerd moeten zijn, je zou dat geklaag ook niet graag lezen
Bij deze wil ik nog zeggen, geniet van het aankomende zonovergoten warme weekend! En.... tot de volgende onweerstopic (mss maandag? je weet maar nooit!)
Groeten
oja en dat quoten vind ik ook een beetje irri worden.. Soms is er een eeuwen lange quoten aan quoten aan quoten.. Mja was wel weer leuk om te lezen:)
Mensen mogen quoten van mij maar gewoon maar één laatste bericht tonen waarop je reageert i.p.v. alles mee te nemen. Vind het ook soms vervelend. Maakt het zo onoverzichtelijk...
Geniet van het weekend!! allemaal | Gewijzigd: 24 mei 2012, 22:48 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hieraan wordt gewerkt. Nog even geduld aub
Dan bedankt ik de crew ook voor het overzichtelijk houden van dit zeer drukke topic!
(moeilijk waarschijnlijk als er iedere minuut paar reacties komen )
"Joan heeft de halve finale bereikt, dat moeten we van de voetballers nog maar zien of dat gebeurt. (en nog een stuk of wat omhoogegvallen sporten op de OS)"
Duitsland, Italie, Frankrijk, Spanje en Engeland staan altijd in de finale van het songvestival, officieel heet het 'omdat ze een grotere financiële bijdrage leveren aan de organisatie'. Ik noem het het ordinair kopen van een finale plaats!
Nog even en finale plaatsen voor sporten worden ook gekocht door de hoogst biedende. Gewoon helemaal stoppen met die praktijken. Als het te duur is voor een land om het te organiseren dan maar niet. Besteedt het geld aan betere zaken voor het volk!
Maar goed dat heeft niets met het onweertopic te maken, dus laten we hiermee stoppen of verder gaan in de koefiehoek..
Het onweertopic was gewoon heel goed en ook van mijn kant de crew bedankt voor het noodzakelijke schonen en het voortdurend geduldig wijzen op de mogelijkheid van de chat (al maak ik hier ook nooit gebruik van ). Wat betreft foto's m.b.t. het onweer van dat moment deel ik de mening dat het jammer is dat die actuele foto's direct uit het topic verwijderd worden. Ik vind die foto's een goede bijdrage aan de discussie en het is vervelend dan naar het fototopic te moeten gaan. Mogelijk is hiervoor iets te bedenken.
Edit Sanwa: Bedankt Ben47 we gaan erover nadenken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. We willen het topic juist overzichtelijk houden. En het is zonde als de foto's ondergeneeuwd raken door de weerkaarten.
| Gewijzigd: 25 mei 2012, 10:58 uur, door Sanwa
Het onweertopic was gewoon heel goed en ook van mijn kant de crew bedankt voor het noodzakelijke schonen en het voortdurend geduldig wijzen op de mogelijkheid van de chat (al maak ik hier ook nooit gebruik van ). Wat betreft foto's m.b.t. het onweer van dat moment deel ik de mening dat het jammer is dat die actuele foto's direct uit het topic verwijderd worden. Ik vind die foto's een goede bijdrage aan de discussie en het is vervelend dan naar het fototopic te moeten gaan. Mogelijk is hiervoor iets te bedenken.
Edit Sanwa: Bedankt Ben47 we gaan erover nadenken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. We willen het topic juist overzichtelijk houden. En het is zonde als de foto's ondergesneeuwd raken door de weerkaarten.slowchat is dnek ik lastig tegen te houden. Strkt genomen vallen berichten als "wow een klapper" denk ik ook onder de chatberichten en toch wilen we ze hier lezen omdat het een beeld geeft van wat er waar wanneer gebeurt. Teruscrollen gaat hier ook wat makkelijker en bovendien heb je hier, mits het een lid betreft dat zich aan een evrzoekje houdt, ook meteen een plaatsnaam naats het bericht staan.
Wat betreft de foto's, ik vind een apart fotodraadje juist wel makkelijk. En bedankt voor het vele verplaatswerk...
| Gewijzigd: 25 mei 2012, 11:00 uur, door Sanwa
Gewoon dubbel beeldscherm op je pc, scheelt een hoop kost een beetje.
Ook mijn credits gaan uit naar de crew. Op naar nieuwe kansen!!
Ook weer wat meer vocht in de lucht.
Morgen een cape tot 700 J/kg en een Li van -2 in het midden van Nederland.
En dan heel veel vocht!
Daarna lijkt de lucht weer heel erg stabiel te worden en dan wordt dus ook de kans op onweer heel erg klein, maar het kan veranderen!
[...plaatje...]
Ook weer wat meer vocht in de lucht.
[...plaatje...]
Morgen een cape tot 700 J/kg en een Li van -2 in het midden van Nederland.
[...plaatje...]
En dan heel veel vocht!
[...plaatje...]
Daarna lijkt de lucht weer heel erg stabiel te worden en dan wordt dus ook de kans op onweer heel erg klein, maar het kan veranderen! het is denk ik allemala koffiedik, ik meen dat er mid komende week ook nog wat kleine verhogingen van de CAPE zijn maar da's ook maar marginaal, waarden waar we nu al om lachen na de afgelopen dagen. Voor 5 e 6 juni is het alleen maar verwarrend, zo af en toe een run met hoge CAPE waarden dagen achetr elkar, dan weer 0, dan weer hoog, dan weer 0, en vooral , als er hoge CAPE waarden zijn, hele grote verschillen op hele korte afstand, van bv meer dan 2000 op de Belgische Franse grens tot nog geen 500 aan de NL grens.
Nou, dat hoeft niet meteen van mij, zoals ik op de chat al zei, nu maar eens een paar weekjes mooi onafgebroken weer, dan ff een weekje, misschien twee met wat vocht voor de plantjes en wat knallers en dan een paar weken zomer, korte knallende onderbreking van een paar dagen en dan weer zomer tot aan een knallende finale waarna er nog een heerlijke nazomer volgt.
Nou, dat hoeft niet meteen van mij, zoals ik op de chat al zei, nu maar eens een paar weekjes mooi onafgebroken weer, dan ff een weekje, misschien twee met wat vocht voor de plantjes en wat knallers en dan een paar weken zomer, korte knallende onderbreking van een paar dagen en dan weer zomer tot aan een knallende finale waarna er nog een heerlijke nazomer volgt.
nee heb liever wisselvalig en warm dan heb ik minder last van hooikoorts,trouwens bestaat de mogelijkheid dat dat front boven frankrijk noordelijker komt dan verwacht