Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Maatk niet meer uit of er nog buien ontstaan. Dan is de activiteit toch al serieus gedaald. En heb het juist al gezegd. Is het nu niet meer, dan is het volgende week. Hoop doet leven hé.
Ik kijk al met alle plezier uit naar de klassieke onweders die een noordelijke koers volgen vanuit Frankrijk met een langdurig bestaan (en georganiseerd).
Deze (zwakkere) buien geven al zin naar meer!
welke buien ze lijken wel altijd rond mechelen heen te gaan sorry dat ik zo klaag maar dat is nu al de 10 de keer dat het afsterft voor men neus
Ik kijk al met alle plezier uit naar de klassieke onweders die een noordelijke koers volgen vanuit Frankrijk met een langdurig bestaan (en georganiseerd).
Zit ik sinds gisteren ook al aan te denken, nu komen ze ofwel uit het noorden of oosten! Zwaarste onweerders die ik al heb meegemaakt kwamen telkens uit ZW (frankrijk dus)
welke buien ze lijken wel altijd rond mechelen heen te gaan sorry dat ik zo klaag maar dat is nu al de 10 de keer dat het afsterft voor men neus
kijk daar ook wel al naar uit. onweersbuien die hevig zijn en heel de nacht volhouden. mijn dorp ligt in een diepe dal. tegenover de andere dorpen rond mij. zou het daaraan kunne liggen dat het onweer meestal hier langs doorkomt inplaats over mij. dees jaar alleen nog maar langs mij getrokken die buien
Daarnet enkele dikke druppels gehad onderweg van werk-huis in Mechelen, niets bijzonders, wel prachtige achterzijde van de bui.
Het is vrij logisch dat deze buien willekeurig ontspruiten ter hoogte van het koufront en na enkele minuten meteen terug verliezen aan kracht.
Het echte onweerswerk komt later nog als de luchtmassa's zich verplaatsen van Z naar N. Nog enkele weken geduld
Deze buien teren 100% op zonnewarmte.
Cape waarden zijn ook niet van noemenswaardige betekenis.
Btw, er is niet echt sprake van een goede botsing tussen koud en warm. | Gewijzigd: 24 mei 2012, 19:16 uur, door charrly
Daarnet enkele dikke druppels gehad onderweg van werk-huis in Mechelen, niets bijzonders, wel prachtige achterzijde van de bui.
Het is vrij logisch dat deze buien willekeurig ontspruiten ter hoogte van het koufront en na enkele minuten meteen terug verliezen aan kracht.
Het echte onweerswerk komt later nog als de luchtmassa's zich verplaatsen van Z naar N. Nog enkele weken geduld
Deze buien teren 100% op zonnewarmte.
Cape waarden zijn ook niet van noemenswaardige betekenis.
Btw, er is niet echt sprake van een goede botsing tussen koud en warm.
Hier in Hove is het rond kwart voor zes even langs getrokken. Het was al een tijd aan het rommelen maar geen bliksem gezien. Daarna een bui met als resultaat dat het nu verschrikkelijk zwoel is.
Hier wil ik toch even verwijzen naar de supercel die in de nacht van 25/26 mei 2009 over Vlaanderen trok... Weet niet of iemand zich dat nog herinnert.
| Gewijzigd: 24 mei 2012, 19:30 uur, door charrly
Met men Ipod... | Gewijzigd: 24 mei 2012, 19:32 uur, door thunderstorms_4ever
wanneer dan? Cape lichte stijging op di en woe maar niet boven de 1000 uit. Daarna voor de rets van de run blauwe kleuren op de cape kaart. Als dan ook de regen uitblijft...