Gisteren een paar regendruppels, vandaag ziet het er beter uit !
Breda zuid en ik zie niks door de heiigheid. Lekker warm hier.
Er staat voor onze contreien niet veel op de kaarten, alleen estofex weer level 1 en de 50% kans op bliksem binnen 40km is een tikkie opgeschoven naar de grensstreek. Zou kunnen betekenen dat er 50% kans is dat de Belgische buien tot op 40% van de grens komen. NWC geeft niet veel voor NL (geel in Belgie op ongeveer 40km van de estofex 50% lijn dus dat klopt ook wel.) KNMI geeft niks. Karim houdt het ook op Belgie zelf voor wat zwaarder weer.
Karim en NWC hebben een opvallende gelijkenis in contouren van geel.
Het zou zomaar kunnen dat we gewoon een mooie warme dag met een barbecue avond krijgen. | Gewijzigd: 24 mei 2012, 13:47 uur, door jcroon
inderdaad wolken zich al ''vorm te geven'' maar dit kan niet met zekerheid gezegd worden
Verder denk ik, aan de kaarten en de waardes te zien, dat er wel wat in zit maar niet zo spannend meer
word als gisteren. En dat het vooral in Belgie komt en de zuidelijke provincies met een beetje geluk
iets ervan meepakken...
De radars laten alleen niet zien wat zich nu precies boven Duitsland vormt en welke kant deze opgaan,
kan iemand daar meer duidelijkheid over geven?
hier in mechelen nochtans hoge stapelwolken die steeds groter worden,gaaat noch ploffen in noord belgie
hier in mechelen nochtans hoge stapelwolken die steeds groter worden,gaaat noch ploffen in noord belgie
Hier ook heel hoge stapelwolken. maar ik hoop niet. is dan tog een teleurstelling als er niks komt. we zullen zien