Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Nog steeds onweer...volgens radar lijkt het niet op te lossen hier. | Gewijzigd: 23 mei 2012, 20:47 uur, door Debbieke
vertrekt hij richting Antwerpen..
En het lijkt erop dat er in de regio Oss/Cuijk weer nieuwe complexjes in de bui opnieuw oplaaien, weet iemand
wat de kansen zijn voor Eindhoven? | Gewijzigd: 23 mei 2012, 20:52 uur, door Hathor
Check dat complex wat nu ook in Duitsland ontstaat ik denk dat jullie jullie borst nat mogen maken. (als het zo actief blijft)
Beste kon je ergens tussen den bosch en waalwijk staan.
Maar wat je nu ook nog kan doen is net de grens over bij hoogstraten en dan bij turnhout hopen dat de bui niet verder afzwakt.
Ja wilde ook niet te ver brabant in maar ik had idd ff kunnen wachten in waalwijk haha:p Morgen weer vroeg op plus dat er geen pijl op te trekken valt, dus weer op gemakje terug richting het zeeuwse. Hoop dat als het donker word er nog wat moois ontstaat. Kan ik mn camera op 'bulb' stand zetten. We wachten geduldig af. Hier in roosendaal nog steeds hoge wolkentoppen. Ook in ontwikkeling! | Gewijzigd: 23 mei 2012, 20:54 uur, door Debbieke
Code Violet vlakbij Veendam nu!
Violet lijkt me meer bij Ter Apel, als het richting Veendam moet, moet het bij mij langs. Yeah!!
Eelde, ik vrees dat je gelijk hebt, gaat net ten noor oosten van mij langs. Maar er komt nog meer aan!! | Gewijzigd: 23 mei 2012, 21:00 uur, door alien
Dat was dan kort maar krachtig!
Hier is overigens nog geen onweer geweest, en het vreemde is vooral dat het onweer het IJsselmeer lijkt te mijden.
Je kunt op de actuele temperatuurkaart van het KNMI goed zien dat de warme ook rond het IJsselmeer zit (rond de 20C) terwijl
de rest van het land al afgekoeld is tot ca 17C.
Vreemd toch want grote wateroppervlakken zouden nu juist voor afkoeling moeten zorgen het water is nog lang niet opgewarmd door de zon.
Dat is pas eind van de zomer zo.
Donderkoppen ontstaan in de heiige lucht.
Het buiencomplex uit het oosten gaat Breda net weer schampen, net zoals de vorige keer ??
Hoewel....er ontstaan ook wel wat nieuwe buitjes op de goede plek. | Gewijzigd: 23 mei 2012, 20:57 uur, door MariekeBreda