Ik zie nu op de radar twee gebieden. Het grote complex net over de grens in Duitsland en een kleiner complex bij Barneveld.
Het complex in Duitsland beweegt NW richting het complex in Barneveld dat stil lijkt te staan. Zal er iets gaan gebeuren wanneer deze twee tot een "botsing" komen? En zal dat van invloed zijn op de trekrichting van het grote complex?
als je de zoomfunctie op buienradar pakt dan zie je dat alle buien gewoon naar het westen gaan, lijkt me nu ik dat gezien heb dat de buien weliswaar westwaarst trekken, maar naar het noorden wat groeien en uitbreiden.
Overigens zie ik hier naar het Noord-oosten wolken, kan door de heiigheid niet goed zien wat voor soort wolken.
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 17:26 uur, door jcroon
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Hartelijk dank. Hele maar dan ook echte hele GROTE regendruppels hier, maar onweer is nog wat verder weg.
Wel zijn der al wat donders aanwezig.
Had mooie foto gemaakt maar die wordt steeds verwijderd >< *vuist schudt*
;)
is een ander draadje voor:
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/33925/onweersfotos-23-mei-2012/
Ik snap er namelijk ff helemaal niks meer van ..
Ook bijna niemand uit mijn omgeving op t forum pfff :P
Hai "buurvrouw" Ik snap er ook weinig van dus ik ga me zeker niet aan een voorspelling wagen. Maar wie weet wat er nog kan gebeuren.
Op deze link zul je zien dat Heel nederland te maken krijgt met onweer,,
De eerste heftige bui zal Nw gaan trekken en rond barneveld uiteen ploffen omdat ze niet verder kunnen ivm het water,
Maar later zal er een minder actieve onweersbui langs heel nederland trekken, Die zal ontstaan in het oosten van nederland, En zal van Noord tot half zuid over nederland trekken,
Ik zou zeker niet gaan wandelen in het oosten en zuid oosten, .........Als de kinderen en de begeleiders goed weten wat ze moeten doen als het gaat onweren lijkt met mij wat voorbarig om het nu al af te gelasten.
Ik neem aan dat dat een vanzelfsprekend onderdeel van de voorbereiding op een wandeltocht is.
En als ze bang zijn om nat te worden, tsja.....
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 17:31 uur, door Marga
Ik snap er namelijk ff helemaal niks meer van ..
Ook bijna niemand uit mijn omgeving op t forum pfff :P
Ed aldus is aan het nowcasten, hij verwacht toch dat er een reele kans is op een pittige bui in het rijnmondgebied
have fun!!!
ik ga hier maar in het zonnetje zitten.... ook mooi :p | Gewijzigd: 23 mei 2012, 17:31 uur, door Pgs3000
Ik zou zeker niet gaan wandelen in het oosten en zuid oosten, deze avond. Wil geen angst zaaien, maar voor het oosten en zuid oosten ziet er nog steeds niet best uit voor de komende twee uur.
Als de kinderen en de begeleiders goed weten wat ze moeten doen als het gaat onweren lijkt met mij wat voorbarig om het nu al af te gelasten.
Ik neem aan dat dat een vanzelfsprekend onderdeel van de voorbereiding op een wandeltocht is.
En als ze bang zijn om nat te worden, tsja.....Ik dnek dat het erg afhangt van de route van de dag, open veld of bos is niet aan te raden.