Klopt inderdaad, lijkt wel of hij de Rijn niet wil oversteken.
Van mij mag hij zo met de bocht mee langs de Ijssel gaan richting het noorden/noordwesten.
Overigens zie ik ook steeds meer stapelwolken onstaan en trekt de wind ook wat aan. Hoop dat we nog wat moois gaan meemaken.
Edit: Zou leuk zijn als dat complexje bij Barneveld het lang genoeg volhoudt om in botsing te komen met wat er uit Duitsland binnentrekt. Dan krijg ik misschien nog wat hier! | Gewijzigd: 23 mei 2012, 17:19 uur, door Tony21
Ik zie nu op de radar twee gebieden. Het grote complex net over de grens in Duitsland en een kleiner complex bij Barneveld.
Het complex in Duitsland beweegt NW richting het complex in Barneveld dat stil lijkt te staan. Zal er iets gaan gebeuren wanneer deze twee tot een "botsing" komen? En zal dat van invloed zijn op de trekrichting van het grote complex?
Welkom en goede vraag.
Heeft geen invloed op de trekrichting, maar vormt dan een lijn.
Gaat volgens mij niet gebeuren mede doordat het zeer plaatselijk ontstaat.
Hallo Jo, bedankt voor het snelle antwoord.
Het blijft, voor mij als leek, een raar fenomeen. Eerder was de trekrichting ZW en nu opeens NW terwijl er kleine gebieden op stoom komen, stilstaan en weer uitdoven.
zul je zien dat juist vandaag weer een mooie onweerdag wordt en het niet wacht tot iets na 8 uur
Is het verstandig om de 4daagse nu door te laten gaan?
Die bui in noord duitsland is gelukkig ingekakt. Hier een heerlijk noord-oosten windje bij 28 graden. Niks dat aangeeft dat het zal gaan onweren, ook mijn weerstation niet.
Ik zou zeker niet gaan wandelen in het oosten en zuid oosten, deze avond. Wil geen angst zaaien, maar voor het oosten en zuid oosten ziet er nog steeds niet best uit voor de komende twee uur.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
zul je zien dat juist vandaag weer een mooie onweerdag wordt en het niet wacht tot iets na 8 uur
Is het verstandig om de 4daagse nu door te laten gaan?
Die bui in noord duitsland is gelukkig ingekakt. Hier een heerlijk noord-oosten windje bij 28 graden. Niks dat aangeeft dat het zal gaan onweren, ook mijn weerstation niet.
Ik zou zeker niet gaan wandelen in het oosten en zuid oosten, deze avond. Wil geen angst zaaien, maar voor het oosten en zuid oosten ziet er nog steeds niet best uit voor de komende twee uur.
Dat moet wel een heel amateuristisch weerstation zijn als je alle berichten en alles leest ...