Op 23.05.2012 om 16:20 uur werd er een noodweer van het niveau violet geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich in de buurt van Barneveld bevindt. Het komt uit het oosten en beweegt zich met een snelheid van 14 km/u in westelijke richting. Er is lokaal gevaar op grote hagelstenen, zware regenval en windvlagen van meer dan 100 km/u. De bliksemactiviteit is hoog. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het het noodweer: Ede (16:20). De aankomsttijd van het noodweer in de plaats is opgegeven.
Violet is volgens de legenda van noodweercentrale 'extreem zwaar noodweer'. Dus geen gewoon noodweer, geen zwaar noodweer, maar extreem zwaar noodweer.
En op 112alarmeringen is niet één melding te vinden in die regio van wateroverlast, blikseminslag of stormschade. Wat een flauwekul.
Op dit soort meldingen zou gewoon een straf moeten staan wegens het onnodig veroorzaken van paniek, afgelasten van barbeques enzovoort.
En als het er echt een keer somber uitziet heb je geen kleurtjes meer over... | Gewijzigd: 23 mei 2012, 17:00 uur, door fransamsterdam
Ook de kans (zelfs een kleine) op spontaan ontstaan onweer is in mijn ogen een goede reden, je wilt niet dat honderden deelnemrs in het open veld door onweer worden overvallen. Daar is denk ik geen "noodweer"voor nodig.
En voor alle mensen die dadelijk de brandwer bellen omdat hun kelder is ondergelopen, ik vind het (als brandweervrijwillger en bezitter van een huis met kelder) van de zotte dat je wel een kelder hebt maar geen eigen klokpompje van enige capaciteit.
En op 112alarmeringen is niet één melding te vinden in die regio van wateroverlast, blikseminslag of stormschade. Wat een flauwekul.
Op dit soort meldingen zou gewoon een straf moeten staan wegens het onnodig veroorzaken van paniek, afgelasten van barbeques enzovoort.
Het is maar een waarschuwing...
http://www.helihaven.nl/webcam.html
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
We vinden het zonde, dat de mooie foto's ondergesneeuwd worden door de grote berichtenstroom. Zo kunnen wij allemaal langer genieten van de foto's.
Ps Vergeten jullie de fotowedstrijd niet? | Gewijzigd: 23 mei 2012, 17:06 uur, door MarkNL
Aambeelden hangen toch niet? Dit zitten toch aan de bovenkant van een wolk?