Integendeel die stuwwallen kunnen juist onweersbuien triggeren. Zou best de trigger voor de bui die ten noorden van arnhem ontstond hebben getriggered. Een wijsheid van de lokale molenaar is overigens dat ook bossen de buien zouden kunnen "sturen". Van bergen stuwwallen weet hij niks, die hebben we hier niet.
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 16:28 uur, door jcroon
IK vind dat noordholland hier het meeste recht op heeft tot 20x aantoe is er niets voorspeld voor noordholland, En NET als het Alsnog spannend word en het richting Nh trekt, Vergaat het
Edit Marga: Niemand heeft "recht op onweer". Het is Moeder Natuur, die dat bepaalt en niemand anders. Zoals al eerder aangegeven klagen en mekkeren heeft totaal geen zin. Berichten met zulke inhoud worden verwijderd.
zelfde geld denk ik ook voor(west zeeland)
sinds 10 sept vorig jaar geen onweer meer gehad
http://lance-modis.eosdis.nasa.gov/imagery/subsets/?subset=AERONET_Cabauw.2012144.terra.250m.jpg
Er zouden 1400 kinderen aan mee doen. De route ging vandaag over de Gooierdijk, langs Broekhuizen. De dag wordt niet ingehaald, zegt de organisatie.
Er is meer dan 50 procent kans op zware regen, hagel en onweersbuien, die tussen 17:00 en 19:00 uur spontaan zullen ontstaan.
Dus de meeste buien gaan nog ondstaan mensen. Helaas kunnen wij allen niet voorspellen hoelaat, waar en waneer er onweer komt.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Er zouden 1400 kinderen aan mee doen. De route ging vandaag over de Gooierdijk, langs Broekhuizen. De dag wordt niet ingehaald, zegt de organisatie.
Er is meer dan 50 procent kans op zware regen, hagel en onweersbuien, die tussen 17:00 en 19:00 uur spontaan zullen ontstaan.
Dus de meeste buien gaan nog ondstaan mensen. Helaas kunnen wij allen niet voorspellen hoelaat, waar en waneer er onweer komt.
Nou Tijno,
Hopen op eindelijk eens onweer in IJsselstein! Hopelijk hebben we geluk!
Heyyyyyyy Vet mooi om te horen, ik zelf woon in Alkmaar (noordholland) Maar hier nog 27 graden en vollop zon, En helaas .... De buien die komen ontstaan vanuit het oosten,
Ik heb er foto''s van gemaakt, maar krijg ze niet op me computer