edit : hij is ook te zien op www.sat24.nl | Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:14 uur, door Maurice82
Hopelijk wachten ze nog even ook! Indien de buien nu al zouden ontstaan zou de activiteit minder zijn dan als ze over 1 tot 3 uur ontstaan.
convectie temp is rond de 17 tot 20 graden op het moment, waarom er nog neit al te veel gebeurt is omdat het een trigger nodig heeft
vergelijk het met een rotje rotje (cape) covectie (lontje) trigger/trog (vuur)
convectieve temperatuur is toch de temperatuur waarbij de lucht zo warm is dat de CIN 0 is en het hele zaakje toch op gang zou moeten komen? zeg maar zelfontbranding?
weet iemand trouwens hoe ik twee mensen tegelijk kan citeren? | Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:30 uur, door Robert96
convectieve temperatuur is toch de temperatuur waarbij de lucht zo warm is dat de CIN 0 is en het hele zaakje toch op gang zou moeten komen?
weet iemand trouwens hoe ik twee mensen tegelijk kan citeren?
sorry ik weet niet veel over cin,dacht dat dat een mogelijkheid was
convectieve temperatuur is toch de temperatuur waarbij de lucht zo warm is dat de CIN 0 is en het hele zaakje toch op gang zou moeten komen?
weet iemand trouwens hoe ik twee mensen tegelijk kan citeren?
als cin 0 is dan heeft de warmte idd vrij spel en is er vrijwel geen trigger nodig om buien te laten ontstaan
op dit moment is cin ofwel CAP (niet cape) ongeveer 100-j/kg in de loop van vandaag zou het naar 0 moeten gaan dus werkelijk waar dingen gebeuren is niet te voorspellen | Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:30 uur, door NitroGenetics
Waardes zien er allemaal super uit op de kaarten maar volgens t knmi alleen t oosten.
Beter word het hier ook gewoon getriggerd want wil deze onweerskans echt niet missen.
noodweercentrale heeft t hier wel op geel staan en estofex staan we ook in level 1.
Het is inderdaad now casten maar baal behoorlijk als we het moeten missen.
Mogen jullie best weten
edit: Bedoelde niet alleen t oosten, sorry | Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:38 uur, door Roxiejh
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen