Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
En met zeer actieve buien zou dat wel eens voor wateroverlast kunnen zorgen
zouden de buien op dit moment veroorzaakt zijn door de convergentielijn of door opwarming? die buien in zuidoost belgie en luxemburg lijken me door opwarming getriggerd te zijn want de temperatuur waarbij convectie vanaf de grond begint is daar wat lager (zie kaartje). ook onstaan ze wat voor de convergentielijn.
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:04 uur, door Robert96
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
zouden de buien op dit moment veroorzaakt zijn door de convergentielijn of door opwarming? die buien in zuidoost belgie en luxemburg lijken me door opwarming getriggerd te zijn want de temperatuur waarbij convectie vanaf de grond begint is daar wat lager (zie kaartje). ook onstaan ze wat voor de convergentielijn.
nee die buien zijn ontstaan door een uitlopende trog van een lage druk gebied midden europa, deze trog zorgt ervoor dat buien getriggerd worden deze trog zou ongeveer nu +- nederland bereiken en ten oosten van die trog ontstaan buien (zie duitsland) ik vermoed dat de buien verder noordelijk uitbreiden dermate het dichterbij komt.
en dan tegen de nacht zal een koufront vanuit het noordoosten binnendringen dit KAN buien triggeren hoewel de koufront eigenlijk weinig voorstelt geef ik het toch een klein kansje | Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:08 uur, door NitroGenetics
Klopt! Dus de Conv. line zou een hele mooie trigger kunnen zijn. Wat een smulkaartje zeg, 3000+ ...
Mijn hemel een cape in Gouda 3068 Joule!!!??
Hoe kan het KNMI nou geen waarschuwing geven voor ons deel?
Het zicht is hier wel goed maar als ik over de weilanden kijk is het
in de verte nevelig ofwel een hoge luchtvochtigheid.
Snap er echt niks van haha maar goed ben ook geen expert
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:16 uur, door Sanwa
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
zouden de buien op dit moment veroorzaakt zijn door de convergentielijn of door opwarming? die buien in zuidoost belgie en luxemburg lijken me door opwarming getriggerd te zijn want de temperatuur waarbij convectie vanaf de grond begint is daar wat lager (zie kaartje). ook onstaan ze wat voor de convergentielijn.nee die buien zijn ontstaan door een uitlopende trog van een lage druk gebied midden europa, deze trog zorgt ervoor dat buien getriggerd worden deze trog zou ongeveer nu +- nederland bereiken en ten oosten van die trog ontstaan buien (zie duitsland) ik vermoed dat de buien verder noordelijk uitbreiden dermate het dichterbij komt.
en dan tegen de nacht zal een koufront vanuit het noordoosten binnendringen dit KAN buien triggeren hoewel de koufront eigenlijk weinig voorstelt geef ik het toch een klein kansje
oké. een trog kan toch voor een convergentielijn zorgen of niet?
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:11 uur, door Robert96
Nu hebben we in de loop van de middag
16.00 uur komt iedereen binnen druppelen.
voor een BBQ kan ik deze beter af zeggen of komt er hier geen onweer..??
Dit omdat de onweers buien volgens jullie zeer langzaam weg trekken als er wat komt duurt het lang volgens mij..
Wie helpt mij...
Mijn hemel een cape in Gouda 3068 Joule!!!??
Snap er echt niks van haha maar goed ben ook geen expert
heel simpel geen trigger
je mag wel 34109 cape hebben maar zolang er geen trigger is is er geen boem :p
ik verwacht wel dat jullie wat buien krijgen straks hoor wordt echt nowcasten
Snap er echt niks van haha maar goed ben ook geen expert De website kan de hoge waardes niet meer aan denkik ;o
Kaartje net gepost
Actief deel van de bui zit al voor een deeltje in belgië als het daar blijft hangen zal er wel wateroverlast volgen :
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 14:13 uur, door belgje