Eerste post hier op onweer-online
Deel van Belgie juist code oranje gegeven op kmi en meteoalarm !
http://www.kmi.be/meteo/view/nl/112905-Waarschuwingen.html | Gewijzigd: 23 mei 2012, 13:51 uur, door Bronk
De convergentielijn staat wel op de kaarten van het KNMI. Weet iemand trouwens wat die kleine driehoekjes achter de convergentielijn op plaatje 3 betekenen?
Zou zonde zijn mocht het niet op gang komen.
Zuid-Limburg en Brabant mogen zich iig opmaken voor een stevig portie onweer. Die bui in Duitsland ontploft en word met de minuut groter.
Van 23/05 13u tot 24/05 00u : Uit oostelijke richtingen wordt warme maar potentieel onstabiele lucht over onze streken aangevoerd waarin plaatselijke maar hevige onweersbuien kunnen ontstaan. Hagel, hevige rukwinden en overvloedige neerslag behoren tot de mogelijkheden. De kans op onweer is het grootst in het oosten en noorden van het land.
De convergentielijn staat wel op de kaarten van het KNMI. Weet iemand trouwens wat die kleine driehoekjes achter de convergentielijn op plaatje 3 betekenen?
Lijkt me een koufront. Hoewel het dan wel weer raar is dat ze veel dichter bij elkaar staan dan bij andere koufronten.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Een koudefront wordt weergegeven door een lijn van blauwe driehoekjes. Meestal is er bij het passeren van een koudefront sprake van een onbestendig weertype waarbij veelvuldig sprake is van onweer en hevige buien. De luchttemperatuur gaat naar beneden.
Ondanks dat het er heel spannend uit ziet denk ik dat we nog steeds meer rekening moeten houden met min of meer normaal onweer dan met "uitzonderlijk heftig , wow, wat een spektakel" onweer op grote schaal (qua bliksem dan, regen en zo is een ander verhaal), uitzonderingen zijn mogelijk, dat heb je natuurlijk bij onweer altijd wel.
Van 23/05 13u tot 24/05 00u : Uit oostelijke richtingen wordt warme maar potentieel onstabiele lucht over onze streken aangevoerd waarin plaatselijke maar hevige onweersbuien kunnen ontstaan. Hagel, hevige rukwinden en overvloedige neerslag behoren tot de mogelijkheden. De kans op onweer is het grootst in het oosten en noorden van het land. Mooi Mooi :
koufront
Van 23/05 13u tot 24/05 00u : Uit oostelijke richtingen wordt warme maar potentieel onstabiele lucht over onze streken aangevoerd waarin plaatselijke maar hevige onweersbuien kunnen ontstaan. Hagel, hevige rukwinden en overvloedige neerslag behoren tot de mogelijkheden. De kans op onweer is het grootst in het oosten en noorden van het land. Mooi Mooi :
Ik wil er nu ook wel iets van meekrijgen, zit in spanning af te wachten!
zou er in nl zw ook onweer komen
zou er in nl zw ook onweer komenKans op enkele pittige onweersbuien sommige met hagel en windstoten
Geldig: woensdag 23 mei 2012 vanaf ca 14 uur gedurende ca 8 uur