Onmogelijk om de tijd te voorspellen, alles moet nog ontstaan dus het zal wederom nowcasten geblazen zijn. Die buien in Duitsland zijn mooie exemplaren maar niet interessant voor ons, denk dat die meer richting Belgie zullen koersen als ze het al zo lang volhouden. Nee, voor NL zou ik gewoon lekker afwachten, genieten van de zon en blij zijn met wat er vanmiddag laat of vanavond ontstaat. Dan kan je een betere indicatie geven of je er wat van mee krijgt enz.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Warme noordoostenwind ontmoet koele zuidwestenwind op lijn DenHaag-Tiel-Nijmegen. Kan trigger worden voor (zware) onweersbuien.
Bij de buren code oranje
b
Bron: Meteoalarm | Gewijzigd: 23 mei 2012, 12:58 uur, door Marga
Zo dan, wat een heerlijk weer om in de avonduurtjes te mogen werken(Kan helaas geen eventueel onweer op de foto zetten maar ik geniet er niet minder van;))
Hier onderaan de flat zijn de eerste tekenen al te zien: de turkse buurtkinderen zitten elkaar met stokken achterna (moeten ze niet naar school??)
Normaal gesproken zie je ze namelijk niet buiten als de zon schijnt!
Dus ik linkte dit maar even aan onweer in de lucht...
Dit verhaaltje hierboven natuurlijk met een dikke knipoog en als het niet kan hoor ik het wel...
Nee gekheid. Zwolle meld een strakblauwe lucht en WARM! Met hier en daar wat stapel/sluierwolkjes, zijn dit misschien wel echte voortekenen?
Ik hoop natuurlijk op een lekker potje onweer vandaag, maar even wat regen zou ook al welkom zijn...(hooikoorts... grrr)
Edit Marga:
Kleine aanpassing gemaakt:
Het is woensdagmiddag.. Dan zijn de kids vrij
Edit Bedankt Marga;) wist het niet zeker, dacht dan hoor ik het wel;)
Och ja woensdagmiddag, kats vergeten:D
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 13:09 uur, door The Storm
de DLS is maar 2 m/s terwijl er voor een supercell een DLS van 20 m/s nodig is dus dat gaat hem niet worden. LLS is slechts 2 m/s... dynamisch is het niet spectaculair. zo goed als de CAPE is zo slecht is de shear.
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 13:02 uur, door Robert96
Ja ik had gisteren hetzelfde voor. Maar ik had net op het nippertje de kaarten nog kunnen bekijken. Een aantal minuten daarna wil ik terug gaan kijken en staan ze allemaal op nul zeg. Ik zou niet weten wat er aan de hand is??
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Een kwartier later
Edit Sanwa: Bedankt | Gewijzigd: 23 mei 2012, 13:13 uur, door Sanwa
dynamisch weer is ver te zoeken vandaag dus is de kans vrijwel nihil maar beter ook met deze omstandigheden want dan kan je wel spreken van een uitbraak mocht dynamisch erbij zijn.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1