En dat weet je aan de hand van?
Ik zie het al weer helemaal gebeuren dat er in rotterdam niks gebeurd... woonde tot vorig jaar in utrecht maar het is hier gewoon echt bagger kwa zomerweer en onweer
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 09:34 uur, door Marga
Dus je hoeft het niet 100 % te geloven, er kan natuurlijk altijd nog van alles gebeuren,
Ik heb 2 jaar me eigen weersite gehad, en die was aardig populair ( ik gaf wel altijd een weersverwachting 12/24 uur van te voren haha )
Buien kunnen altijd alle kanten uitgaan, maar zoals het er nu uit ziet,!!!! Ziet het er niet positief uit voor het weste, onze cap waarde is inderdaad hoog, Maar de aantal neerslag die ons zullen bereiken word zo laag, Dat ontploft grotedeels in het zuiden en oosten van het land, Midden van het land heeft daarom ook maar 50 % Kans op onweer,
Voor rotterdam/Denhaag, Geef ik tussen de 28 % en de 48 % ( Hoe lager hoe meer kans ) Noordholland blijft zoiezo droog, De kans is daar zo klein!!
Maar je weet maar nooit WAT MOEDER NATUUR DOET HE ?
Update 09:16 Woensdag 23 mei
- Het is natuurlijk extra moeilijk te beordelen wat er presies gebeurt in het westen, Omdat de ene weersite Regen en onweer voorspeld, De andere zelfs heftige onweersbuien, !! Maar zommige voorspellen droogte, Niets,noppes,Nada, Zoals pietsweer, Weer.nl rtlweer.nl & Weerplaza,
Edit Sanwa: Citaat ingekort | Gewijzigd: 23 mei 2012, 09:35 uur, door Marga
Maar zullen we eerst even gaan afwachten tot de eerste buien gaan ontstaan?
Het begint een beetje vervelend te worden dat mensen continue blijven vragen wanneer, hoe laat en waar..
De kaarten en weersites geven duidelijk aan waar de kans het grootst is, dat wil dus NIET zeggen dat er buiten dat gebied
niets gaat gebeuren.
Buien en onweer in het algemeen hebben keer op keer bewezen dat ze zich gewoon niet laten voorspellen. Ik kan in het knalrode gebied wonen
met een CAPE en LI om van te kwijlen en vervolgens gebeurt er helemaal niets. Terwijl er in een gebied wat er 'minder gunstig' bij lag volgens de kaarten de hel los breekt.
De kansen zijn uitgebreid aan bod gekomen het enige wat we nu moeten doen is gewoon geduldig afwachten en die situatie vervolgens in de gaten houden. Om 9 uur 's ochtends al gaan roepen dat je niets krijgt heeft geen enkele zin.
Geniet gewoon lekker van het heerlijke weer waar we zo lang op gewacht hebben in plaats van je de hele dag op te gaan vreten achter je PC omdat je bang bent dat je niets krijgt.
bekijk deze link gewoon even ... dan weet je meteen dat er Geen onweer komt voor NH/Noorden,
De rest van het HELELAND is kans op onweer, !!
- Zuidholland, braband, Oosten het grootst
maar dat legt deze link je wel uit
http://www.weer.nl/weerpresentatie.html
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 09:35 uur, door Marga
Je zit jezelf helemaal gek te maken, en het heeft geen enkele zin.
Als je er zo van overtuigd bent dat je niets krijgt dan zou ik zeggen, pak de trein of zoek iemand met een auto en zorg dat je het gebied op zoekt waar de kansen groter zijn.
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 09:36 uur, door Marga
1. Houd het gezellig! Ga elkaar niet af lopen kraken. Het (weer)kennisniveau verschilt van persoon tot persoon, dus houd hier rekening mee!
2. Vragen mogen rustig gesteld worden, daar is het een forum voor! Echter het herhaald blijven vragen hoe laat het gaat onweren werkt hinderlijk voor andere forumbezoekers. De onweersbuien hebben geen tijdregeling!
3. Ga niet zeuren als de voorspellingen niet uitgekomen zijn, het zijn niet voor niets voorspellingen.
4. Let ook op de citaten, probeer ze kort te houden.
En de Gierzwaluwen vliegen laag.
Tis met 13 graden fris, maar vind ik niet erg nu staat alles nog ff lekker open kan het voor het vanmiddag gaat broeien nof ff lekker koel worden.
Het wordt vanmiddag warm en broeierig..... niet de beste tijd om je zo extreem druk te maken. Geniet van het weer! Denk aan je hart!
Toch vraag ik me af waar dat dan staat dat het de zwaarte buien zijn in 2,5 jaar? Op weer.nl hoor of lees ik niks daarvan......
Relax!!!! Het seizoen is net begonnen......kansen genoeg...
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 09:37 uur, door Marga
Ik zei dat het VERWACHT word,!!
En die kans zit er ook wel in !! ..
En ehm Via weer.nl ( De afgelopen onweersbuien waren ook niet zo heel heftig, Dus ik weer ze ook groot gelijk )
Ze weten NOG niet hoe groot de buien kunnen worden, maar verwachten de zelfde bui als Gister in Belgie
En die hebben wij hier in nederland al 1.5 jaar niet meer gehad, !!
( Wel is het waar dat ik 2,5 jaar schreef maar 1,5 bedoel ) | Gewijzigd: 23 mei 2012, 09:37 uur, door Marga
Laten we het gewoon vriendelijk houden en informatie verschaffen
i.p.v. de hele tijd alles te quoten en te slowchatten en elkaar in
de haren te vliegen.
On-topic: windstil, volledig helder en nu al 21 graden "hier in Gouda
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Ook willen we jullie vragen om de citaten zo kort mogelijk te houden.
Alvast bedankt.