Toch zie ik zo'm gekleurd kaartje als een staatslot - de droom op een kans op ... hoop doet leven.
Gelukkig zijn de kansen op groots onweer beter dan op de hoofdprijs in de staatsloterij.
Verder wonen wij denk ik niet in het meest onweerrijke deel van NL (Jij Amsterdam en Muiden hier) maar om naar Limburg oid te verhuizen
--Sorry, knop Wijzigen werkt niet hier :S oude pc
De aankomende buien zie je nu al mooi in Duitsland, ten westen van Berlijn. Ze ontstaan erg snel! Dat beloofd wat als het straks lekker opwarmt!
Berichten samengevoegd door Marga
Heeft iemand toevallig een weekschildkeverobservatorium?
Alle gekheid op een stokje, zijn er mensen die hier meer van weten? Want ik kan wel lopen klagen dat ik niet zo tevreden ben over allerlei verwachtingen, dat betekent natuurlijk niet dat we bij de pakken neer moeten gaan zitten.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Ik heb het dan wel om "bijblijven"in die zin dat het groots en veelovattend was, niet "bijblijven" als "ik stond op twee meter van de inslag". Tja, dan lijkt het hevig maar het zou toch zomaar een flutbuitje geweest kunnen zijn waar gans O-O van roept "wat een onzin dat hiervoor een waarschuwing gegeven is".
edit,
Onze vriend Karim Hamid heeft op zijn blogspot "moderate" voor Nederland ten zuid oosten van zeg maar de lijn Hoogeveen-Dordrecht-Roosendaal en in belgie ten noordwesten van de lijn Essen- Givet
Moderate vooral gebaseerd op basis van de mogelijke problemen die de regenval kan veroorzaken.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Zijn woorden doen mij vermoeden dat ook vandaag niet op grote schaal "woow, dat bljift me bij"buien vor gaan komen.
Het probleem met de liefhebbers is echter dat ze steeds groter en groter willen... Als we die opbouwende trap werkelijk zouden blijven volgen zouden de Maya's in december msschien toch wel eens gelijk kunnen krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van spektakel en enthousiasme is leuk en vaak aanstekelijk maar als het niet getemperd wordt door enig realisme wordt het vaak van dat zeurderige enthosiasme waar andere mensen zo moe van worden.... | Gewijzigd: 23 mei 2012, 09:01 uur, door jcroon
ik had gelijk he gister avond/nacht ? ...
Vandaag 0,00 MM regen voor Noordholland, EN kans op onweer = 2,8 %
De kans op onweer de rest van het weste van 12,9 Tot 43 % Kans in het zuidweste,
Midden van het land 59 %
Oosten van het land 84 %
Zuid Oosten van het land 86 %
Met name braband Oost 98 % , Kans op hagel, Regenoverlast, Onweer, Windstoten van 75 tot 90 Kmph,
EN Noordholland,? Niet eens een Druppeltje regen Scraal zeg !!