Stevige regen en onweersbuien zullen zeker in de westelijke regio's voor enorme overlast kunnen gaan zorgen richting de late avondspits...
Wil geen ophef maken, en ben zeker geen Jan van Ooijen... maar volgens alle berekeningen gaan meerdere weersites met dit scenario mee...
Ik verwacht een behoorlijk heftige avond morgen...
zie radar: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
meeste en zwaarste buien ontstaan in midden en vooral het zuidwesten van nederland.
Echter zien we morgen een heel ander scenario ontstaan, de buien in opbouw zullen opnieuw ontstaan in de meest oostelijke regio van ons land vanaf de duitse grens gerekend zullen de tophoogte's van de buien richting de 15000m grens gaan stijgen waardoor deze alsmaar in kracht toe zullen gaan nemen naar mate ze het land in trekken....
de wind komt vanuit het oosten en zal op hoogte voor een behoorlijke windshear kunnen gaan zorgen.
Zoals het er nu naar uit ziet zal ook de westelijke regio's wel eens voor een verrassing kunnen staan...
Iedereen richt zich vooral op de zuid oostelijke helft, maar onderschat niet dat de temperatuurs verandering op grote hoogte ook een rol spelen voor de westkust.
.
Nee, er is zo goed als geen windschering morgen. Verder lijkt mij de kans klein dat buien die in Duitsland/aan de oostgrens ontstaan het westen bereiken, gezien de zeer lage treksnelheid.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Echter zien we morgen een heel ander scenario ontstaan, de buien in opbouw zullen opnieuw ontstaan in de meest oostelijke regio van ons land vanaf de duitse grens gerekend zullen de tophoogte's van de buien richting de 15000m grens gaan stijgen waardoor deze alsmaar in kracht toe zullen gaan nemen naar mate ze het land in trekken....
de wind komt vanuit het oosten en zal op hoogte voor een behoorlijke windshear kunnen gaan zorgen.
Zoals het er nu naar uit ziet zal ook de westelijke regio's wel eens voor een verrassing kunnen staan...
Iedereen richt zich vooral op de zuid oostelijke helft, maar onderschat niet dat de temperatuurs verandering op grote hoogte ook een rol spelen voor de westkust.
.
Nee, er is zo goed als geen windschering morgen. Verder lijkt mij de kans klein dat buien die in Duitsland/aan de oostgrens ontstaan het westen bereiken, gezien de zeer lage treksnelheid.
We zullen zien...de buien ontstaan vanaf de oostgrens maar zullen langzaam richting het midden trekken, om vervolgens vanaf het midden verder tot otwikkeling te komen...
we wachten af... iedereen kan het mis hebben, maar duidelijke signalen hierop zijn aanwezig...
| Gewijzigd: 22 mei 2012, 23:22 uur, door mbouman
*knip*In het westen is volgens de laatste ecmf kaarten juist grote kans op onweer.
En de buien zullen echt niet leeg lopen morgen richting het westen.
Denk dat groot deel van NL code oranje kan krijgen.Laten we het hopen, Toch ben ik bang dat noordholland niets zal krijgen, Dat ivm de kaarten, .... Die geven geen positief beeld af, (Zover ik tot nu toe gezien hebt )
Ps, Bedankt voor de positieve berichten op mijn post,
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 08:38 uur, door Marga
Maxim
Eerlijk gezegd verwacht ik dat het Front overal voor een opleving van de buiigheid gaat zorgen en niet vanuiit 1 bepaalde richting.
Kan het natuurlijk fout hebben he. | Gewijzigd: 23 mei 2012, 08:39 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
KNMI
(Tot nu toe :: Code geel voor geheel NEDERLAND )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat er 20% van nederland nog wel Oranje kleurt morgen middag, aangezien de reacties van de weer mannen en vrouwen, dat we het goed in de gaten moetten houden en dat het EXTREEM weer kan worden !
Daarbij :::: Knmi geeft code geel met als tekst :: Kans op pittige onweersbuien met kans op hagel, en windstoten,
Noormaal zetten ze neer : kans op onweer / lokaal kans op onweer, / Regen met afentoe onweer Maar nooit : Pittige onweersbuien ,
ER staat ons echt genoeg te wachten (Hoop ik)
(STEMMING :: Gelukkig ) | Gewijzigd: 22 mei 2012, 23:26 uur, door pannelat
Dat valt pas aan te passen zodra de buien daadwerkelijk in kracht komen en waar ze ontstaan en tot hoever ze trekken. Code oranje is een Voorwaarschuwing vaak op het weer alarm. Dus het is Nowcasten ook voor KNMI.
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 08:39 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Verwacht de eerste buien na 16:00. De buien zullen het ergst zijn rond 20:00 omdat de cape dan het hoogst is.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Perfect! | Gewijzigd: 23 mei 2012, 08:40 uur, door Marga
geclusterde buien zullen zeker aanwezig zijn... mogelijke SC's ook en MC' buien....
Dank
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Toch is dit inderdaad heel andere koek en sta ik als een huis achter in2trance. Dit zou weleens de eerste
zware onweersdag van dit jaar kunnen worden. Daar waarschuwde Helga van Leur net ook al veur
Ook als ik naar de cape waardes kijk en de andere kaarten zit het Westen van NL volgens mij wel behoorlijk
goed morgen
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 08:40 uur, door Marga
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Code geel voor geheel Nederland is niet bepaald een uitzondering. kijk maar naar eergisteren.....Ik help het hopen
het zou fjin zijn als HEEL Nederland nu eens flinke onweer kreeg,... ( Dan hoor je ook niet negatiefitijd van, Hier weer niets blablabla.. )
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 08:41 uur, door Marga
Noodweercentrale waarschuwt vanaf 17u en dit de ganse nacht lang.
Leuk dat je vertrouwen in mijn verhaal hebt, maar immers ben ik net als een ieder gewoon een kaartlezer die alles zo nauwkeurig mogelijk in de gaten houdt als er spannende ontwikkelingen in de lucht zitten.
Hoe je het ook went of keert...het blijven voorspellingen dus niets is zeker... maar als je diverse computer modellen naast elkaar ligt, dan is 1+1 bij mij 2
We bazeren alles op deze berekeningen, en als ik ze bekijk vanuit mijn opinie dan is dit keer de westelijke helft aan de beurt... maar nogmaals... ik ben geen bijzonder persoon in dit schouwspel.... gewoon afwachten en morgen kom ik, indien mogelijk rond 17:00uur op terug.. moet ook werken, misschien morgen ochtend nog even snel een update van mijn zeide...
Ga nu slapen...en dromen over morgen.....heerlijk toch.....
| Gewijzigd: 23 mei 2012, 08:30 uur, door Marga