http://www.weer.nl/weerpresentatie.html
2, Geef even antw op de vorige vraag ( hier 2 reacties naar boven )
Mvg En hartelijk dank
(mooi plaatje)
Zeker mooie getallen, kun je me vertellen welk weermodel dit is en waar je deze kaarten vandaan haalt?
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Je ligt zowat tussenin. Maar als ze nog niet eens weten waar een bui de volgende uren zou naartoe zal trekken... .
Volgens de kaarten ligt de CAPE en LI voldoende goed, alleen is er nog niet veel neerslag te zien in jou buurt. Maar die neerslagvoorspellingen kun je toch niet vertrouwen dus.... niet op voortgaan. De temperatuur ligt heel verschillend dus daar durf ik niets over zeggen. Ik geef alleen één goede raad en dat is zoveel mogelijk de buienradar volgen. De rest zal bepaald worden door de natuur....
Zolang de temperatuur boven de 20 gr licht is het meestal goed | Gewijzigd: 22 mei 2012, 21:43 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
(mooi plaatje)
Zeker mooie getallen, kun je me vertellen welk weermodel dit is en waar je deze kaarten vandaan haalt?
GFS model
Kaartjes staan op WeerOnline, ook vind je daar de Hirlam uitvoer, pluim, MOS en nog meer kaartjes
:)
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
ze hebben het over een waarschwuing vanaf 14:0o uur maar op de diverse modellen is de cape om 15:00 nog niet zo hoog als om 18:00. Als het meezit ontploft het pas met de hogere capewaardes en zit jij dan al droog thuis.
Verder denk ik dat ze de waarschuwingen, als ze die zo ver vooruit geven, bewust wat vroeger laten ingaan, je zit toch met een foutmarge voor potetieel weer waar mensen rekening mee moeten houden en dan is het beter wat voorzichtg te zijn.
| Gewijzigd: 22 mei 2012, 21:47 uur, door jcroon
ze hebben het over een waarschwuing vanaf 14:0o uur maar op de dicerse modellen is de cape om 15:00 nog niet zo hoog als om 18:00/ Alsh het meezit ontploft het pas met de hogere capewaardes en zit jij dan al droog thuis.
Thx voor je antwoordt
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Morgen kans op zwaar warmte onweer. Houdt de berichtgeving goed in de gaten.
Altijd leuk om te horen. Vooral van onze sexy weervrouw Helga
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Ik had een wolk die zijn middelvinger op stak
Lol vette wolk
Wat is dat toch met die 'wolken'jeugd van tegenwoordig, zo brutaal!
Net nog mooie foto's gemaakt van die wolkenmassa (n-o belgië)
En nog een foto van zondag , waar alleso m me heen ging.!
dat is niet mijn vinger, dat is de rand van mijn raam haha!
maar als ik ALLE weer sites bekijk = de kans 99 % dat de onweer en zelfs regen de west kust niet gaat bereiken,
Zover ik nu weet is dat de buien morgen rond 14:00 a 15:00 het land binnen gaan trekken,
Het zal niet een grote bui worden maar allerlei kleine buitjes met flink wat onweer en of hagel, !
Helaas zullen de buien niet vooruit te branden zijn waardoor het op zommige plekken van het oosten/Zuiden & misschien noorden gewoon lokaal zeer veel neerslag kan vallen, Dit kan zorgen voor wateroverlast, en de brandweer staat ook extra alert morgen tussen 15:00 en 19:00 In braband (Zo als het staat op brabandsnieuws)
Helaas voor het westen van het land ( Misschien zelfs ook midden van het land ) Want die buitjes die richting het westen trekken zullen te langzaam gaan en te snel leeg lopen,
Wel is het zo dat we droge lucht tegemoed gaan krijgen, We zullen aanstaande 4 tot 6, Misschien zelfs 10 dagen Echte zomerse warmte krijgen, waarvan op zommige plaatsen opnieuw een hittegolf van 28,8 Tot 30,9 Graden, (Hou de berichtgeving dus goed in de gaten )
Ik persoonlijk geef morgen Code Geel aan : Groningen, Utrecht, Zuidlimburg, Braband West
Ik persoonlijk geef morgen Code Oranje aan : Braband Oost, Braband Zuid, Braband Noord
Ik persoonlijk geef morgen Code Rood aan : Oostgrens Tegen duitsland aan ( Niet voor gehele Duitse grens, Maar lokaal )
Code oranje voor Geheel Westelijke deel van het land !!!!!!!!!!!!!
En natuurlijk ben ik geen weerman dus hou natuurlijk zelf ook nog het weer goed in de gaten,
Wieweet heb ik vandaag geheel ongelijk, En blijkt het zo te zijn dat de buien in vaart versnellen waardoor ook de rest van het land KANS krijgt op onweer,
Wel is het al duidelijk dat de kleine onweersbuien (Extreem veel onweer bevat)
Wel is het al duidelijk dat de onweersbuien vanaf nederland eerste instantie zwak en langzaam toe zullen nemen (en zelfs groeien) Later zal het exploderen en leeglopen
Rond 15.14 vallen er drie druppels. Om 17.21 is er een ontlading tussen tilburg en gilze. Kijk uit op het fietspad voor sneeuwduinen.
Ik had een wolk die zijn middelvinger op stak
Lol vette wolk
Wat is dat toch met die 'wolken'jeugd van tegenwoordig, zo brutaal!
Net nog mooie foto's gemaakt van die wolkenmassa (n-o belgië)
En nog een foto van zondag , waar alleso m me heen ging.!
dat is niet mijn vinger, dat is de rand van mijn raam haha! vooral de volwassenen/ouderen worden asocialer niet de jeugd;)
Ik persoonlijk geef morgen Code Geel aan : Groningen, Utrecht, Zuidlimburg, Braband West
Ik persoonlijk geef morgen Code Oranje aan : Braband Oost, Braband Zuid, Braband Noord
Ik persoonlijk geef morgen Code Rood aan : Oostgrens Tegen duitsland aan ( Niet voor gehele Duitse grens, Maar lokaal )
En n/m limburg?!