men kan nooit niet juist weten waar het zal onweren. laat staan het uur. dat moet je de moment zelf bekijken. hoe de buien gaan enzo
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
men kan nooit niet juist weten waar het zal onweren. laat staan het uur. dat moet je de moment zelf bekijken. hoe de buien gaan enzo
Je kan wel een beetje weten wanneer,maar nooit precies.
Zou er rekening mee houden dat het rond het middag uur kan gaan gebeuren,anders word het zoals vaak namiddag. Gewoon dus inderdaad de radar in de gaten houden.
Meer valt er nog totaal niet te melden.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Vanavond blijft het bij een geïsoleerde bui, maar morgen is de buienkans fors groter. Gezien de progtemps is er dan overal een forse onweerskans, INDECS geeft voor het gehele land hoge onweerskansen, met het zwaartepunt in het midden, oosten en zuiden van het land. De conditionele kans op >50 ontl/5min is 40-70%, >100 ontl. rond 30% en >200 ontl. rond 15%. De criteria voor zwaar onweer (500 ontl./5 min in SGG) lijkt vooralsnog niet overschreden te gaan worden, maar alertheid blijft geboden (actueel boven Belgie ook 200 ontl. in 5 minuten). Een ander aandachtspunt is de geringe treksnelheid van de buien. Hierdoor kan in korte tijd veel neerslag vallen waardoor wateroverlast mogelijk is. De kans op hagel is dan absoluut aanwezig, zeker gezien de hoge CAPE waarden en de onstabiliteitsdepressie (=Tstijg-Tomg) die ca. 6 graden bedraagt.
Jazeker. Ik kom je vast morgen hier nog wel tegen..
Even een vraagje, Bart (moderator) Je zei dat we morgen onweer krijgen in het weste deel van het land, Maar aangezien ik niet zo slim ben in kaartjes lezen, Krijgen we dan morgen ook onweer in Noordholland ? (Daar is al sinds vorigjaar hoog zomer geen onweer gedonder meer geweest )
Vraagje aan de rest !! : is er iemand die misschien even kan opzoekken of noordholland morgen (kans) Maakt op onweer, Afgelopen maanden is het telkens richting noordholland getrokken, maar net bij amsterdam, of hoorn ontplofte het leeg, Zelfs regen is hier niet geweest !!
- Btw, Ik woon in Midden noordholland ALKMAAR
Mvg, En hartelijk dank
Was toch een mooi aambeeldje zo te zien!
Dat is het zeker!
Iets meer naar links en het lijkt op een paddestoelwolk van de ontploffende kerncentrale te Doel. | Gewijzigd: 22 mei 2012, 21:30 uur, door Ben47