Het hoogste is tot nu toe rond 18 UTC (20.00 uur NL tijd)
Onweerskansen voor woensdag vallen nogal tegen maar ik denk dat het snel gaat veranderen!
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Niet iedereen kijkt naar Estofex.
Estofex is toch al niet zo denderend.
KNMI zat niet fout,ze hebben gewoon gewaarschuwd met nadrukkelijk op KANS. Beter waarschuwen dan helemaal niet.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Woensdag is een ander verhaal. Rond 2 uur smiddags trekt er een convergentielijn (plaats waar twee verschillende luchtstromen bij elkaar komen waardoor een stijgende luchtbeweging ontstaat) over het ZUIDEN van Nederland. En met de mooie cape waardes zal dit zwaar onweer triggeren. Ik verwacht de eerste buien na 11 uur.
Fouten voorbehouden, wegens factoren kunnen de verwachtingen anders uitpakken dan hierboven vernomen is.
Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 21 mei 2012, 23:24 uur, door michaelvr
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Edit Sanwa: Citaat ingekort
dat veranderd sowieso nog wel weer...
| Gewijzigd: 22 mei 2012, 00:08 uur, door Sanwa
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Woensdag is een ander verhaal. Rond 2 uur smiddags trekt er een convergentielijn (plaats waar twee verschillende luchtstromen bij elkaar komen waardoor een stijgende luchtbeweging ontstaat) over het ZUIDEN van Nederland. En met de mooie cape waardes zal dit zwaar onweer triggeren. Ik verwacht de eerste buien na 11 uur.
Fouten voorbehouden, wegens factoren kunnen de verwachtingen anders uitpakken dan hierboven vernomen is.
Berichten samengevoegd door Sanwa Voor vandaag verwacht ik enkele mogelijke warmte onweders in het (zuid)oosten. Ook Estofex geeft weinig kans voor onze streken.
Morgen wordt een ander paar mouwen. Dan trekt er vanuit het oosten een hoogtetrog over(zoals te zien in bovenstaand kaartje). De cape schiet omhoog naar waarden van meer dan 2000J/Kg met een lifted index van -6. Ook het temperatuurverschil in hoogte en aan de grond loopt op naar meer dan 40 graden waardoor er redelijke grote en veel hagel kan gaan vallen. Ook de wind aan de grond en op hoogte is zwak waardoor een bui lang kan blijven hangen en voor enorm veel neerslag kan zorgen op korte tijd. Dus opnieuw een situatie om in de gaten te houden.
Geen.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Vind het eigenlijk ook een beetje raar dat knmi waarschuwing vanaf 14:00 uur afgeeft. Aangezien de ingetekende convergentielijn dan al grotendeels het land gepaseerd is.
Maargoed, de ingetekende lijn kan altijd afwijken. Hopen dat hij er wat langer over doet.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0