Trekken mooi richting Vierlingsbeek. Denk dat ik hier in de buurt eens een mooi plekje ga opzoeken. Nog ff afwachten want het duurt nog wel een paar uur voordat het hier is.... zolang het niet afbrokkelt.
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Trekken mooi richting Vierlingsbeek. Denk dat ik hier in de buurt eens een mooi plekje ga opzoeken. Nog ff afwachten want het duurt nog wel een paar uur voordat het hier is.... zolang het niet afbrokkelt. Lang wachten hoor. Ik heb even het meetlatje gepakt en op mijn scherm heeft de voorkant van de bui het afgelopen uur maar liefst zes millimeter afgelegd.
de afstand tot de nederlandse gens (de dichtsbijzijnde grens) is op mijn scherm zo'n 3 cm, oftewel nog vijf uur wachten.
Ik verwacht meer van iets dat nog spontaan gaat ontstaan, niet van dat plukje in Duitsland... Dat Duits-Nederlands onweer krijgen we ergens in juni, de 13 geloof ik.
| Gewijzigd: 21 mei 2012, 19:53 uur, door jcroon
Allemaal te laat op gang gekomen voor Nederland. Daarstraks kwam ik op wat meer uur uit maar die meetmethode ( stipjes op een papiertje zetten en dan schatten) was niet zo betrouwbaar als een meetlat op het schem.
Maar dat is nog zeker 3uur verder kan nog van alles gebeuren
Maar dat is nog zeker 3uur verder kan nog van alles gebeuren
Oke naja maar ff afwachten anders morgen/woensdag/donderdag
Mee eens,de volgende runs kan het allemaal of verschoven zijn,of verdwenen zijn. Ookal staat het al enkele runs aagegeven. zal niet de eerste keer zijn,en btw voor vandaag zag het er ook goed uit,maar al die waardes bij elkaar is geen garantie op onweer. vaak genoeg meegemaakt dat er niks aan de hand is,en zoals vandaag lijkt het dus als een nachtkaars uit te gaan.
''Vanavond is het wisselend bewolkt en in het uiterste zuidoosten valt er soms wat lichte regen. Later vanavond zou er in het oosten van het land een enkele geïsoleerde onweersbui kunnen voorkomen. Vannacht blijft het op de meeste plaatsen droog.''
Aldus KNMI,en kan me er prima in vinden. | Gewijzigd: 21 mei 2012, 20:01 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Maar dat is nog zeker 3uur verder kan nog van alles gebeuren Oke naja maar ff afwachten anders morgen/woensdag/donderdag Kijk hier 2 kaartjes met 2 uur verschil ertussen. En die bui schuift nauwelijks op.
Kaartje om : 17:45
Kaartje om 19:45
Maar dat is nog zeker 3uur verder kan nog van alles gebeuren Oke naja maar ff afwachten anders morgen/woensdag/donderdag Kijk hier 2 kaartjes met 2 uur verschil ertussen. En die bui schuift nauwelijks op.
Kaartje om : 17:45
Kaartje om 19:45
Hij is idd erg traag , als die ooit hier komt is die of al bijna uitgestorven of geen onweersactiviteit meer in vrees ik :/
Geen onweer op terschelling maar wel sneeuw. Op hoogte tenminste
Goed nieuws zou je zeggen.
Wat zou de temp daar wezen?
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7