Ik vertrouw ook een beetje op mijn zintuigenen datgene wat ik in de loop van de jaren heb geleerd ( boerenlul).
1. het werdt hier vanochtend al snel heel erg warm
2. er stak langzaam een windje op.
3. de lucht begon tegen het middag uur te betrekken.
4. het is nu erg drukkend warm
5. aan de horizon en links en rechts om mij heen onstaan kleine koppen met de juiste verkeleuringen.
luchtvochtigheid hier op dit moment meer dan 43 %
Vaak als ik dit soort dingen zie merk en of voel ( drukkende warmte), kun je er donder op zeggen dat er wat komt.
in welke vorm, hoeveelheid en hevigheid , dat zie je pas vlak van te voren.
Moet eerlijk zijn, mijn gevoel bedriegd me ook wel eens , maar niet vaak.
toch ben ik net als jullie allen een onweers freak en hoop dan altijd op het beste.
greetz, de boerenlul.
Ik verwacht dat het regenfront bij Limburg in activiteit zal gaan toenemen.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Voordat dat in Nl is, is het ochtend. | Gewijzigd: 21 mei 2012, 17:21 uur, door Debbieke
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Voordat dat in Nl is, is het ochtend.
Denk dat dat sneller kan gaan als je denkt! Je zag toch hoe snel het gisteren noodweer werd in Brabant. Gewoon effe afwachten! Het begin is er in ieder geval! | Gewijzigd: 21 mei 2012, 17:21 uur, door Debbieke
Denk dat dat sneller kan gaan als je denkt! Je zag toch hoe snel het gisteren noodweer werd in Brabant. Gewoon effe afwachten! Het begin is er in ieder geval! Meeste buien waren "nieuwe" buiene die hier ontstonden, de buienband die er aan kwam duurde lang en die was zo'n beetje uitgepierd bij de grens. En die ontstond dichterbij
Denk dat dat sneller kan gaan als je denkt! Je zag toch hoe snel het gisteren noodweer werd in Brabant. Gewoon effe afwachten! Het begin is er in ieder geval!
Idd je ziet het toch actueel gebeuren...probeer dr nog wat positiefs in te gooien zie al weer berichten...van wordt weer niks....Lekker Nowcasten