https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ook is er waarschijnlijk te weinig vocht aanwezig om alle buien goed en ver het land op te brengen, en goed te laten activeren.
Te ver weg en als de buien net zo traag bewegen als gisteren is de activiteit er al uit voordat ze hier zijn.
We zullen het moeten hebben van een enkele bui die toevallig ergens boven ons hoofd ontstaat.
Ik verwacht er ook niet veel van, maar met onweer weet je het nooit. Dat maakt het weer ook zo leuk.
Ook is er waarschijnlijk te weinig vocht aanwezig om alle buien goed en ver het land op te brengen, en goed te laten activeren.
'...om alle buien goed en ver het land op te brengen...'? Zou je dit willen toelichten? De buien komen toch niet uit zee.
'...om alle buien goed en ver het land op te brengen...'? Zou je dit willen toelichten? De buien komen toch niet uit zee.
Lol typen zonder er bij na te denken... ook lekker slim.
Bedoelde meer van de buien die boven Duistland ontstaan en de grens over moeten naar ons. Dus komt er op neer dat de buien weinig energie zullen hebben en geen grote afstanden zullen afleggen.
Lol typen zonder er bij na te denken... ook lekker slim.
Bedoelde meer van de buien die boven Duistland ontstaan en de grens over moeten naar ons. Dus komt er op neer dat de buien weinig energie zullen hebben en geen grote afstanden zullen afleggen. Maakt niet uit, kan iedereen gebeuren.
De warme lucht uit Duitsland moet bij ons de onstabiliteit doen toenemen, waardoor buien ontstaan, zoals inmiddels in Duitsland.
kom op zeg, 26 graden, da's toch niks?
en de luchtvochtigheid komt nu uit op 44%...
misschien liep jenaya wel in een dikke trui en spijkerbroekXD
hier is het nu heerlijk maar wel minder dan gister, meer bewolking en minder warm maar alsnog beter dan afgelopen weken
Warme, vochtige lucht, zodat de thans aanwezige droge thermiek alsnog tot buienontwikkeling komt.
Klopt:
Stukje knmi van gisteren:
"Morgenmiddag opnieuw onstabiliteit bij 24-25 graden vanaf de grond. In
het westen wordt de scherpe inversie op lage hoogte niet doorbreken.
Daar kunnen de CB's hooguit advectief in de loop van de maandagavond
doordringen. Wel werkt de bovenlucht morgenavond wat meer mee (zie bv.
protemp EHTW, waar in de avond ook spontaan buien kunnen ontstaan. Met
een iets sterkere oostelijke stroming speelt ook de advectieve
component uit Duitsland een rol......"
Of dit moet verandert zijn (kan het namelijk niet vinden)
| Gewijzigd: 21 mei 2012, 16:21 uur, door Jo Capelle
Te ver weg en als de buien net zo traag bewegen als gisteren is de activiteit er al uit voordat ze hier zijn.
We zullen het moeten hebben van een enkele bui die toevallig ergens boven ons hoofd ontstaat.
Ik verwacht er ook niet veel van, maar met onweer weet je het nooit. Dat maakt het weer ook zo leuk. Duitsland geeft alleen waarschuwingen voor het zuiden (waar het nu voor een klein deel al aan de gang is..) voor overlastveroorzakende onweersbuien. Voor de aan Nederland grenzende gebeiden goeen waarschuwing hetgeen mij zegt dat er altijd wel wat kan ontstaan maar dat dat naar alle waarschijnlijkheid het kaliber "zomers buitje met af en toe een klap" niet zal overstijgen en dat het vanaf de Nederlandse grens pas gaat gebeuren. Net als Belgie en Luxemburg overigens.