Op het filmpje van nwc wordt er ook totaal geen neerslag berekend, nu weet ik dat dit maar een computerberekening is en dit niet heel erg betrouwbaar is maar het geeft toch wel een indicatie dat dat op dit moment nog mist.
Mochten die buien toch nog getriggerd worden krijgen we lekker ostgewitter, wat natuurlijk altijd leuk is.
ZW gewitter doet het hier in het oosten vaak net te heftig, denk maar aan 2 jaar geleden, zwarte cross terrein vernield, en kerktoren in Vragender, 2 dagen later hoogspanning omgeblazen met een microburst (heb de wallcloud mogen zien, best eng) om nog maar te zwijgen over de slachtoffers op die camping.
vorig jaar zijn we een beetje gespaard gebleven, maar toe moest pukkelpop het ontgelden, is zo'n strook van ongeveer 150km landinwaarts waar het echt fout kan gaan en das altijd uit het zuidwesten opzettend noodweer.
Nee ostgewitter maakt mij niet bang, is juist leuker om mee te maken omdat het lekker bij gewoon onweer blijft!
Waarom blijft de Convectieve Temperatuur steeds op -999C? Dit was gisteren ook al zo als ik mij niet vergis.
http://www.onweer-online.nl/indices/twenthe/
| Gewijzigd: 21 mei 2012, 12:49 uur, door reedtimmer
Op het filmpje van nwc wordt er ook totaal geen neerslag berekend, nu weet ik dat dit maar een computerberekening is en dit niet heel erg betrouwbaar is maar het geeft toch wel een indicatie dat dat op dit moment nog mist.
Mochten die buien toch nog getriggerd worden krijgen we lekker ostgewitter, wat natuurlijk altijd leuk is. Voor gisteren gaven ze ook nauwelijks regen van betekenis aan. Nu dacht ik eigenlijk dat ze er flink naast zaten met da filmpje maar ik zie net de neerslaggegevens van gisteren van het KNMI en ik moet toegeven dat het achteraf gezien best klopte. Maar een paar plukjes met meer dan 20 millimeter. Voor de rest van het land viel het behoorljk mee. Wel enorme plaatselijke buien, veel van de "crisigebieden" hebben op de kaart maar een millimeter of 10-15 gehad terwijl er veel meer gevallen is. Net tussne twee meetpunten waar minder gevallen is denk ik.
Das t verschil tussen fiets en auto:X
het kan zijn dat het wat eerde of later is, het kan ook zo zijn dat er niks gebeurt.
denk maar tussen 15:00 en 17:00 zal het wel ontstaan;)
Hier al even de zon nu en 21 graden in de tuin.
21 graden op Walcheren? Dat wijkt behoorlijk af van de temperatuurkaartjes/weerstations ter plekke. Vlissingen net 15 graden!
Bij mij is het vandaag nog niet boven de 18 graden geweest.
Hier al even de zon nu en 21 graden in de tuin.
21 graden op Walcheren? Dat wijkt behoorlijk af van de temperatuurkaartjes/weerstations ter plekke. Vlissingen net 15 graden!
Bij mij is het vandaag nog niet boven de 18 graden geweest.Dat is misschien een warme tuin met hartverwarmende mensen er in....
Zit eens wat grafiekjes op buienradar te begluren, de temperaturen in het Oosten zijn wat aan het zakken Alleen Arnhem nog in de lift.
kom op zeg, 26 graden, da's toch niks?
en de luchtvochtigheid komt nu uit op 44%...