Wie heeft hier ook ervaringen mee? En wie weet me iets meer te vertellen over dit verschijnsel?
Bliksems opzichzelf kunnen ook aardige lang worden dus kan best wezen dat deze bliksem bij die bui hoorde waar het wel regende.
Er zijn verhalen zat van golfers die door de bliksem getroffen worden terwijl de bui kilometers verderop hangt.
Wat ik ook heb gehoord maar verbeter me als ik het verkeerd heb is dat, er misschien toch wel een regenbui boven je zat maar dat je geen regen hebt gezien omdat, het aardoppervlakte dusdanig warm was dat de neerslag verdampte voordat het op de aarde neerkomt.
Hoe bedoel je donderslag bij de heldere hemel?
Hier een site die anders meld, een stukje van de site + de site zelf:
8. Zodra het stopt met donderen, kan je weer naar buiten
Nee. Het is beter om nog minstens 30 minuten binnen te blijven na de laatste donderslag. Opnieuw volgens de Amerikaanse nationale weerdienst worden mensen meestal niet door de bliksem getroffen op het hoogtepunt van een storm. De gemiddelde mens blijft dan echt wel binnen. Echter mensen weten niet dat bliksem kan inslaan op wel 16 kilometer van waar de regen valt. Als stelregel kan je aanhouden dat zolang je de donder kan horen, je binnen inslagafstand bent.
http://www.anjavanginneken.nl/fabels-en-feiten-over-bliksem/
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1