Meld verder niks dan af en toe een flitsje.
Op naar morgen peeps.
Toch wel een mooi gezicht en beter iets dan niets.
Absoluut
Welterusten mensen!
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ook Limburg en Brabant krijgen weer een waarchuwing.
| Gewijzigd: 20 mei 2012, 23:43 uur, door GateKeeper
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Sorry... . Had het niet gezien. Ik was even niet mee met alle posts. Maar dat blijkt dan wel dat we het wel eens zijn dat hier geen neerslag of onweer geraakt. We zullen nog enkele keren moeten wachten voor het doorbroken wordt en we de volle ladingen krijgen
Trouwens, ik zie mooie kansen voor komende vrijdag(antwerpen en vele andere stukken van belgië). Als dat zou uitkomen, zouden we er wel eens goed kunnen voorstaan.
Was vorige week ook al eens, alle ontladingen bleven op de grens van provincie Antwerpen, er over kwamen ze neit
Ochja, we wachten wel af
weerlichten in Wehe den hoorn (provincie Groningen) in de verte , Richting provincie Friesland temparatuur nu 17 graden.
Deze foto boven is genomen rond 20:00 wolken boven de stad Groningen.
Bert
| Gewijzigd: 20 mei 2012, 23:49 uur, door automobilia
Veel lichten in zwolle nu!
Net een felle blikseminslag in de buurd met een flinke dreun!
http://superstormchase.webnode.nl/live-stream-/
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
http://www.meteodalfsen.nl/webcam_gemeente_dalfsen.xhtml
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Hmm.. bij deze heb ik wel met je te doen! wat een lichtshow! ik heb er foto's van, maar ze zijn te groot voor de site... helaas!
Juist dus... Beetje regen, beetje weerlicht. een enkele rommel, maar meer niet. Werkt dat KNMI hier als een soort anti-magneet ofzo??
Overal om ons heen leuk, maar hier weer net weer niet.... Toch die Utrechtse heuvelrug en de grote rivieren....
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Juist dus... Beetje regen, beetje weerlicht. een enkele rommel, maar meer niet. Werkt dat KNMI hier als een soort anti-magneet ofzo??
Overal om ons heen leuk, maar hier weer net weer niet.... Toch die Utrechtse heuvelrug en de grote rivieren....
heeft er niets mee temaken! het was zondag een complex geheel, en dan word het zeer moeilijk om te zeggen daar krijg je onweer en daar niet!
een rivier of heuvelrug heeft geen enige invloed op het onstaan of krijgen van onweer of niet!
bij geen treksnelheid sterven deze buien gewoon uit,ook naar de avond nacht toe!richting noordnoord west ofwest!,tergelijkertijd zakt de temp.verder weg!
maak je niet druk je kan nog veel meer onweer krijgen dan je lief is!(de komende maanden)
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Na een tijdje toch geconcludeerd dat wij het hoogstwaarschijnlijk zonder onweer zouden moeten stellen, maar ja, wie maalt daar om(ik -.-, lichtelijk geagiteerd), we hadden mooie wolken kunnen zien, leuke ontwikkelingen kunnen volgen op de radar en natuurlijk dit forum kunnen lezen.
Vanavond rond een uur of 10:00-10:30 nog maar eens gekeken en besloten naar buiten te gaan want ik zou wellicht nog wat weerlichten in de verte kunnen zien, van de bui die richting flevoland zou trekken, heb ik uiteindelijk meer dan 40min. op de weg gezeten en gekeken naar het onweer, maar wat mij opviel was dat het meer oostelijker trok dan op buienradar het geval leek. Uiteindelijk naar binnen gegaan en buienradar even bekeken, bleek dat de bui richting Flevoland aan het uitgaan was maar dat er een nieuwe bui was ontstaan die met ons op ramkoers lag. Ik helemaal blij natuurlijk en weer naar buiten gegaan waar ik weer een hele tijd ben gaan zitten. (dit keer met de stoel aan de kant van de weg)
Ik had regelmatig sms contact met een vriend die een paar kilometer verderop zat en die dacht dat hij er een shelfcloud vooruit zag gaan, ik kijken en het leek inderdaad verdacht veel op zo'n shelfcloud/wallcloud, in ieder geval zo'n scherp afgebakende wolkkolom die soms voor een onweersbui uitgaat. Dit was echt een fenomenaal gezicht, even de familie buitengehaald zodat zij het ook zouden zien Daarna nog een klein tijdje buitengestaan totdat het naar mijn idee te dicht bij kwam en mijn moeder meerdere malen begon te zeggen dat ik toch echt maar naar binnen moest gaan.
Het was ook de hele tijd windstil tot dat er een hele broeierige wind kwam vanaf het complex, wat wel grappig was want die middag ging de wind bij ons bijna recht de andere kant op. Het werd heel dreigend en ben toen maar naar binnengegaan, daar nog een flinke tijd van bliksemschichten en weerlichten kunnen genieten tot dat het iets voorbij getrokken was, weer even naar buiten gegaan en daarna maar achter mijn computer gaan zitten om naar de vooruitzichten van morgen te kunnen kijken.
Maar dit was de eerste keer onweer hier dit jaar, en heb er erg van kunnen genieten, vorig jaar de pech gehad dat we maar 2x fatsoenlijk onweer hadden aan het einde van het seizoen, dit keer begint het dus al goed, hopen op nog meer!
Wel leuk dat als je het zo weer mee maakt dat je merkt waarom het zo leuk is, beetje overenthousiast volgens mijn zus...
Ik hoop dat we dit jaar nog meer van zulke buien mee gaan maken!