Voor heel Westelijke deel was code geel afgegeven va, 15 uur gedurende ca 7 uur,
Nu hebben wij opeens code Groen (niets dus) !!
Weste, met name NOORDHOLLAND heeft nog NIETS gehad, laatste die ik me kan heugen was eenmalig 12 augustis, 2011
Waarom hebben wij bijna nooit onweer? en waarom liegt knmi voor de 100e keer !?
Voor heel Westelijke deel was code geel afgegeven va, 15 uur gedurende ca 7 uur,
Weste, met name NOORDHOLLAND heeft nog NIETS gehad, laatste die ik me kan heugen was eenmalig 12 augustis, 2011
Waarom hebben wij bijna nooit onweer? en waarom liegt knmi voor de 100e keer !?
Moet je dat nu "liegen"noemen?
is gewoon een foute verwachting en "verwachting"zegt het al. Geel hoeft sowieso niks voor te stellen, meeste "geel"loopt met een sisser af.
- De buien complex gaat nu richting west,/ Noordholland, (alkmaar)
Krijgen wij ook nog met onweer te maken??
Het lijkt erop alsof het weg zakt, ? Of word het daarna weer sterker ?
mvg Weet niet of het nog sterker wordt maar het zwakt zeker af:
Edit: onweer zwakt ook af: http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar
| Gewijzigd: 20 mei 2012, 21:10 uur, door belgje
- De buien complex gaat nu richting west,/ Noordholland, (alkmaar)
Krijgen wij ook nog met onweer te maken??
Het lijkt erop alsof het weg zakt, ? Of word het daarna weer sterker ?
mvg
Laat ik maar eens antwoord geven, misschien helpt het.
Ik denk dat je geen onweer krijgt, puur omdat de dagelijkse gang niet meehelpt en het in jou regio dadelijk snel gaat afkoelen en wellicht nu al te koud is. Je ziet ook dat het onweer nu al afneemt en deze zal niet toenemen vannacht. Het is altijd afwachten natuurlijk maar ik geloof niet dat je onweer krijgt. Zelfs ik hier in Brabant heb het nu gehad en verwacht geen onweer meer.
Waarom hebben wij bijna nooit onweer? en waarom liegt knmi voor de 100e keer !? Knmi VOORSPELT alleen maar waar het KAN gaan onweren.
Dit betekent dus niet dat als onze regio geel kleurt, het ook zeker is dat het gaat onweren.
Een VOORSPELLING is geen definitiefe einduitslag van wat er gaat gebeuren, maar het geeft aan wat er KAN gaan gebeuren.
Waarom wij NOOIT onweer hebben??? onzin we hebben misschien deze periode geen geluk, maar het onweersseizoen gaat net van start.
Vorig jaar hebben we trouwens redelijk veel onweer gehad. (Ik woon maar 15 km van jou vandaan en ik weet dat het OOK enkele keren over Alkmaar ging.
Voor telleurstelling is er een ander topic voor!
Ook Rotterdam zal niks krijgen,maar ik jank ook niet. Volgende keer beter,heb al 4 onweersdagen mogen noteren tot op heden,het is beter dan ik dus verwacht had.
Koelt af nu,dus zullen de buien ook uitdoven als de laatste zonnestralen gedempt zijn.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Voor telleurstelling is er een ander topic voor!
Ook Rotterdam zal niks krijgen,maar ik jank ook niet. Volgende keer beter,heb al 4 onweersdagen mogen noteren tot op heden,het is beter dan ik dus verwacht had.
Koelt af nu,dus zullen de buien ook uitdoven als de laatste zonnestralen gedempt zijn.
Das waar rond een uur of vijf paar lekkere klappers.
Je moet de wind temp etc blijven checken, ik wist om 18 uur dat wij niks zouden krijgen.
Sterker nog helemaal droog blijft het als je het mij vraagt.
Maar let op: nieuwe topic staat klaar !
| Gewijzigd: 20 mei 2012, 21:28 uur, door Jo Capelle