Zit idd wat hagel in : http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=hagel1x1
Dit is ook goed te zien op de buienradar.
Deze buien zijn "zomaar" ontstaan wat ook als rode pitten op de buienradar te zien is.
Veel onweer is er nog niet geweest, wat gerommel maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.
Actuele temp in Nijmegen 25.9 °C
Hoogste temperatuur van een uurtje geleden 27.0 °C
Zit al de hele middag heerlijk met het vrouwtje en de kleine in de zon. Flink moeten insmeren en toch nog verbrand!
Je ziet hier wel torenhoge toppen op de wolken.
We verwachten niets, en we zullen zien wat het weer doet!
Heb er in ieder geval flink van genoten vandaag, maar wat wil je met nu nog een huidige 26 graden!!
Alleen de drukkende benauwdheid is dan weer wat minder!
Omdat jullie alles afsnoepen van ons!
En alle energie opvreten...
Daar zal t wel niet aan liggen maar jullie hebben weer mooi onweer on dit moment.
Tenminste een gedeelte van Belgie dan.
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Zwakker? Die bui in midden nl, boven mijn hoofd die is volop actief met net een bliksem inslag heel dichtbij. Alleen is het buitje alleen wat kleiner, wolkenhoogte is hetzelfde als in België. Ze moeten gewoon nog uitgroeien, die in belgie is er al een paar uur. Deze is er pas een uurtje volgens mij.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Dat trekt toch Noord-Noord westwaarts?
want dan kan Gouda flink gespook krijgen.
kleine update: hier helder 25 graden en stormveren in de lucht
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
want dan kan Gouda flink gespook krijgen.
kleine update: hier helder 25 graden en stormveren in de lucht
De laatste radarbeelden geven mij het idee dat het wat versnipperd, zich opsplitst. Gen idee of de gaten stand zullen houden, of de afzonderlijke plukken stand zullen houden en waar de gaten boven Nedelrand vallen. Ik dnke dta et Nederland wel gaat halen, los vane eventuele spontaan onstane buien, maar ik betwijfel of het zo'n mooi aaneengesloten buienlijn zal zijn als we tot nu toe steeds zagen.