Uit eigen waarneming weet ik dat als het niet te koud is en er hevige buien vallen, deze met enige regelmaat gepaard gaan met onweer.
Vandaar dat ik mij qua verwachting meestal maar richt naar het neerslagfilmpje van meteomedia,
wat is "niet te koud"? tussen de 20 en 25 graden valt het m.i. nog wel mee met de "enige regelmaat". Het neersalgfilnpje van noodweercentrale waar je de link van postte vind ik, behalve voor de jazzlifehbbers in Breda en mensen die in een tentje moeten slapen zoals ons gewaardeerd forumlid Twitx en alle alnderen die een tuinfeeste en/of barbecue gepland hebben, allerminst bemoedigend, alle onweersdagen tot nu toe zagen er spectaculairder uit ( ja ik kijk ook regelmatig naar dat filmpje).
De zogenaamde nietszeggende oninterpreteerbare terminologie geeft vlgens mij de verwachting voor morgen perfect weer. Zoals alle afgelopen onweersdagendagen zullen er flinke buien over veel leden van dit forum trekken zonder dat ze een klap te horen krijgen. Kortom het is MOGELIJK dat er in buien onweer komt, het hoeft helemaal niet. "zeker mogelijk"is iets sterker dan "mogelijk".
| Gewijzigd: 19 mei 2012, 15:32 uur, door Bronk
Als het goed is niet, volgens mij gaan ze gewoon in de België of Nederland onstaan. Nieuwe kaarten van GFS weer hoogste waardes voor onze oosterburen.
lap zon bel zonder cape over ons
wel woensdag grote kans met cape tot 1750
ten zuiden van namen gaan er een paar onweersbuien ontstaan denk ik | Gewijzigd: 19 mei 2012, 15:45 uur, door Jenss
zo bar weinig neerslag aangeeft voor morgen?
Lijkt er namelijk op dat het maar een beetje buiïge regen is van ochtend tot avond
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
zo bar weinig neerslag aangeeft voor morgen?
Lijkt er namelijk op dat het maar een beetje buiïge regen is van ochtend tot avond
Als ik me niet vergis gebruilt NWC het model UKMO en die geven inderdaad weinig neerslag. Ook Hirlam laat minder neerslag zien dan GFS.
Kaartje UKMO morgenmiddag
Morgen Idem,buien met soms een klap onweer maar zeker geen noodweer op grote schaal,eerder lokaal kans op wat water overlast omdat de buien langzaam bewegen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Morgen Idem,buien met soms een klap onweer maar zeker geen noodweer op grote schaal,eerder lokaal kans op wat water overlast omdat de buien langzaam bewegen.
Kan me daar volledig in vinden voor Nederland. Denk dat voor Belgie, vooral de Ardennen mede door het reliëf, wat stevigere exemplaren kunnen krijgen vanavond en vannacht.
trouwens dat lijntje lijkt toch wat naar het westen af te wijkenhttp://www.kmi.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html | Gewijzigd: 19 mei 2012, 17:59 uur, door Jenss
trouwens dat lijntje lijkt toch wat naar het westen af te wijkenhttp://www.kmi.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html
Who.....me...??
trouwens dat lijntje lijkt toch wat naar het westen af te wijkenhttp://www.kmi.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html
Who.....me...??
yes,maar ik wist niet waar weeze lag ik vrees dat het laat zal aankomen bij jouw
volgens mij is de bui in duitsland een leftmover supercell kan nog interresant worden
| Gewijzigd: 19 mei 2012, 18:06 uur, door Jenss
ga chasen in brabant waarschijnlijk
Nice, Brabant heeft ook mooie waardes. Wees wel voorzichtig en maak wat mooie foto's he!
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Als de toon gezet is voor de zomer,word het niet echt een denderende zomer. 1 dag warm en gelijk weer buien en dag erna weer wat koeler.
Ik vindt onweer het leukste wat er is hoor,alleen een zomer mag van mij ook echt een zomer zijn met dagen achtereen mooi zonnig weer.
Nu ploft de atmosfeer al bij het minst geringste.
Ach wat zeik ik eigenlijk,over 2.5 week zit ik met me luie reet in de Dominicaanse republiek.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.