Paar flitsjes en af en toe wat regen, meer naar dordrecht toe gaat het los.
Is wel vaker......zucht.
Misschien de TROG die van de noordzee nadert nog wat actie voor Het Westen.......
Hier (Zwijndrecht) ging het aardig tekeer een tijdje terug. In Hendrik-Ido-Ambacht ging er iets in de fik door een inslag. En dat gaf een goede knal
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Sterker, ik wou de vraag hier net gaan posten.
Ik Begin toch te twijfelen, lijkt allemaal af te nemen... Kenners ???
Is wel vaker......zucht.
Misschien de TROG die van de noordzee nadert nog wat actie voor Het Westen.......
Hier (Zwijndrecht) ging het aardig tekeer een tijdje terug. In Hendrik-Ido-Ambacht ging er iets in de fik door een inslag. En dat gaf een goede knal
Wij zitten vaak op de grens, in de zomer ook, richting dordt hoe rotter het wordt (het weer dan)....
Is wel vaker......zucht.
Wij zitten vaak op de grens, in de zomer ook, richting dordt hoe rotter het wordt (het weer dan)....
Nou dat is hier ook vaak zo. Vorige week ging het ook net aan de Drechtsteden voorbij. Maar wat Dordt betreft heb je het wel goed hehe. Maar ik ga naar het oosten des lands verhuizen, dus dat biedt ook goede perspectieven qua noodweer. Vaak net iets heftiger dan in het Westen
Mensen het kakt in !
Ik hou het er op dat de huidge buienlijn die tot nu toe het een en ander aan lichtshows, geluidsoverlast, veul water en klompen ijs uit de lucht heeft veroorzaakt de activiteit wel kwijt is.Wat dat spul boven de noordzee nog kan doen? Ik durf het niet echt te zeggen, in ieder geval is het nu lekker buiten, het warmt alweer op ( niet moeilijk na de 8 graden die ik hier straks had) en ik zie alweer bloemkolen opbollen. Misschien dat die Noordzeetoestanden als ze eenmaal goed en wel boven land zijn, vermoedelijk voorbij Capelle aan de Ijssel... ( ) weer activeren....
Of niet.
Mensen het kakt in !
Ik hou het er op dat de huidge buienlijn die tot nu toe het een en ander aan lichtshows, geluidsoverlast, veul water en klompen ijs uit de lucht heeft veroorzaakt de activiteit wel kwijt is.Wat dat spul boven de noordzee nog kan doen? Ik durf het niet echt te zeggen, in ieder geval is het nu lekker buiten, het warmt alweer op ( niet moeilijk na de 8 graden die ik hier straks had) en ik zie alweer bloemkolen opbollen. Misschien dat die Noordzeetoestanden als ze eenmaal goed en wel boven land zijn, vermoedelijk voorbij Capelle aan de Ijssel... ( ) weer activeren....
Of niet.
Als ik denk aan de huidige situatie zou ik zeggen activatie vanaf de kustlijn mede doordat de lucht op hoogte ook gaat afkoelen toch ?...... kenners...?
| Gewijzigd: 15 mei 2012, 16:49 uur, door Jo Capelle
Net terug en even naar wat spotplaatsen gereden....... lucht is niet zo mooi hier...veel lage bewolking en regenschermen...helaas tot op heden.
Citaat van Jo Capelle, dinsdag 15 mei 2012, 16:48 uur Citaat van jcroon, dinsdag 15 mei 2012, 16:44 uur Citaat van Jo Capelle, dinsdag 15 mei 2012, 16:37 uur
Mensen het kakt in !
Of niet.
Als ik denk aan de huidige situatie zou ik zeggen activatie vanaf de kustlijn mede doordat de lucht op hoogte ook gaat afkoelen toch ?...... kenners...?
Ik merk buiten dat wanneer de zon doorbreekt toch wel wat warmte komt en ik zie wat lichte nevel optrekken dus een onweeersklapje zit er nog wel in maar gezien de sateliet beelden is het heftigste er nu wel uit en zal het westen nog wel wat neerslag krijgen.....ik twijvel alleen nog over wat als de zon deze uren her en der doorbreekt..!
Berichten samengevoegd door Sanwa
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Ik merk buiten dat wanneer de zon doorbreekt toch wel wat warmte komt en ik zie wat lichte nevel optrekken dus een onweeersklapje zit er nog wel in maar gezien de sateliet beelden is het heftigste er nu wel uit en zal het westen nog wel wat neerslag krijgen.....ik twijvel alleen nog over wat als de zon deze uren her en der doorbreekt..!vanmoreg rond een uur of 8 was er ook niet zoveel hevigs te zien op de satelietbeelden