http://www.112landvancuijk.nl/boxmeer/overloon/1418-windhoos-veroorzaakt-veel-schade-overloon--vierlingsbeek.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://drimble.nl/regio/noord-brabant/noordoost-brabant/9264818/windhoos-veroorzaakt-veel-schade-overloon-vierlingsbeek.html | Gewijzigd: 11 mei 2012, 19:54 uur, door NitroGenetics
het verbaaaste ons ook heel erg dat we dit allemaal hebben kunnen meemaken ben er ook heel blij mee dat dit allemaal zo is gegaan was de grote afstand die we afgelegt hebben zekers waard
vannacht of morgen online
de schade/pad kaart komt niet van mijn kant af zou je diegene moeten vragen
bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/174171722/Nertsen+dood+in+Bakel+door+windhoos.aspx | Gewijzigd: 11 mei 2012, 23:08 uur, door Bronk
rond 1:15 draait de wind plots
| Gewijzigd: 11 mei 2012, 21:50 uur, door NitroGenetics
Eerlijk gezegd vind ik dat wel vreemd, gezien de schade in Vierlingsbeek erger is dan die in Overloon (getuige mijn foto's van beide locaties).
Heeft iemand een idee hoe ik in ieder geval mijn schadefoto's en kaarten kenbaar kan maken, zodat hier wellicht naar gekeken kan worden?
maak er een filmpje van diashow van fotos of een video opzich en plaats he top youtube , vervolgens ka n je het op estofex pleuren je hebt mijn toestemming de beelden van mijn video's te gebruiken mocht dat nodig zijn,
maak er een filmpje van diashow van fotos of een video opzich en plaats he top youtube , vervolgens ka n je het op estofex pleuren je hebt mijn toestemming de beelden van mijn video's te gebruiken mocht dat nodig zijn,
Kijk, dat is mooi. Ik ga thuis even een goed schaderapport opstellen en deze met de filmpjes bijvoegen. Ik wil die tornado terug hebben staan op Vierlingsbeek!
Ik heb ook een berichtje uitgezet in Vierlingsbeek voor mensen die eventueel nog filmmateriaal en of foto's hebben. Alles wat ik weet te krijgen zal ik uiteraard ook hier posten.
Mvg, Marco.
Kijk, dat is mooi. Ik ga thuis even een goed schaderapport opstellen en deze met de filmpjes bijvoegen. Ik wil die tornado terug hebben staan op Vierlingsbeek!
Ik heb ook een berichtje uitgezet in Vierlingsbeek voor mensen die eventueel nog filmmateriaal en of foto's hebben. Alles wat ik weet te krijgen zal ik uiteraard ook hier posten.
Mvg, Marco.
oke thanks mischien is het ook handig dat beeldmateriaal van pyro erbij te leggen mocht hij het goed vinden
Mvg, Marco.
oke thanks mischien is het ook handig dat beeldmateriaal van pyro erbij te leggen mocht hij het goed vinden
Heb al contact met hem gezocht:)
Eerlijk gezegd vind ik dat wel vreemd, gezien de schade in Vierlingsbeek erger is dan die in Overloon (getuige mijn foto's van beide locaties).
Het is maar net waar zich welk verschijnsel voordoet. Wellicht dat er in de omgeving van Vielrinsgbeek gewoon veel meer was dat door de harde wind schade op kon leveren. Oftewel, een EF 1 zal in het westland veel mer schade aanrichten dan een EF5 op de Ginkelse Heide.
Dan de vraag "tornado of downburst". Ik ga niet uit van "tornado"althans voor zover Tornado in Nederland eigenlijk gebruikt wordt.
Een Tornado is net als een windhoos een wervelwind. In het Nederlands taalgebied wordt "tornado"eigenlijk exclusief gebruikt voor (zeer) zware windhozen, daar is hier, mede gelet op het schadebeeld denk ik geen sprake van, er is niet zo gek andere schade op de foto's te zien dan bij een gewone flinke storm op kan treden Helaas gebruiken de Engelsen het woord "tornado voor zo'n eetje iedere wervelwind zodat we straks ook i Nederland ongetwijfeld mee zullen maken dat ieder zuchtje draaiende wind "tornado"genoemd gaat worden. Helaas is er ook geen duidelijk grens tussen wat "windhoos" is en wat "tornado"is,...
Heb eens even gegoogled, het schijnt best vaak voor te komen in Nederland, alleen niet zo vaak dat er iemadn middenin zit.
Een beetje downburst kan ook best veel meer schade anarichten dan de gemiddelde Nederlandse wervelwind, ik rij regelmatig op en neer naar venlo en dat bos bij Deurne ligt nog steeds plat.
de tornado term wordt idd voor somige geacht als een krachtigere windhoos maar dat is niet waar.
tornados zowel als windhoos hebben dezelfde betekenis en dus ook dezelfde schaalrichter van f0 tot f5 dus het maakt in feite geen ruk uit welk woord je gebruikt aangezien het allemaal dezelfde betekenis heeft
als ik moest kiezen tussen windhoos of tornado kies ik tornado omdat dit een betere internationale bekentenis heeft, maar zo heeft iedereen zijn eigen mening
hoe dan ook tornado of windhoos het blijft 1 en dezelfde woord.
| Gewijzigd: 13 mei 2012, 15:41 uur, door NitroGenetics
Het is er nog niet van gekomen:) Heb wel toestemming, maar ik wil eerst nog kijken of er iemand in het dorp nog wat heeft gefilmt (ga ik navragen via het dorpsblad).
Will let you know:)
de tornado term wordt idd voor somige geacht als een krachtigere windhoos maar dat is niet waar.
tornados zowel als windhoos hebben dezelfde betekenis en dus ook dezelfde schaalrichter van f0 tot f5 dus het maakt in feite geen ruk uit welk woord je gebruikt aangezien het allemaal dezelfde betekenis heeft
Kijk daar hebben we het al... Maar goed, ieder zijn mening.
Ik denk dat de meesten bij Tornado wel aan de filmpjes van stormchasers zulen denken, een windhoos is meer iets tussen een dustdevil en zo iets verwoestends in.
Heeft er ook iemand een windsnelheidsmeter in de wind gehouden?