Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Weet iemand wat dit is? Het leek verdacht veel op een enorme windhoos, of heb ik dat verkeerd gezien?
ik was er heel toevallig in de buurt en ik heb een windhoos tepakken ik vraag me echter af of dit dezelfde storm is want dit lijkt meer op zeer zware neerslaf en ik zie totaal geen wallcloud
| Gewijzigd: 11 mei 2012, 07:13 uur, door Debbieke
Weet iemand wat dit is? Het leek verdacht veel op een enorme windhoos, of heb ik dat verkeerd gezien?
ik was er heel toevallig in de buurt en ik heb een windhoos tepakken ik vraag me echter af of dit dezelfde storm is want dit lijkt meer op zeer zware neerslaf en ik zie totaal geen wallcloud
Dat zou heel goed kunnen kloppen! Ik dacht namelijk ook een windhoos te hebben gezien in westelijke richting (op Weert aan?). Ik zag namelijk een lichtergekleurde werveling in de donkere lucht. Geen slurf, maar een ronddraaiende wolken onder elkaar. Ik wist het echter niet zeker of dit een windhoos was.
Ik hoorde vandaag trouwens op het werk dat er in de buurt van Maasbree veel schade was. Zeer zware windstoten. Hij liet foto's zien van een beschadigd dak van een loods en omgeknakte bomen.