In Kidlington, Oxfordshire is maandag een tornado gezien. Het stormsysteem, waaruit de tornado ontstond, veroorzaakte schade aan daken van huizen en aan bomen. Metoffice meteoroloog zijn tornado's niet ongewoon in de UK. De tornado werd gezien in verschillende plaatsen zoals Bicester, Eynsham, Kidlington en South Leigh. Tijdens de storm vielen er ook grote hagelstenen. Het systeem kan getypeerd worden als een supercel onweersbui. Ooggetuige Dave Ewart vertelt: "Ik was thuis, toen er opeens enorme donkere wolken kwamen opzetten. Toen begon het als een gek te hagelen. En opeens hele harde wind. Ik zag mijn auto op en neer gaan en toen zagen we opeens de draaiende wolken".
Richard Glazer reed met zijn vrouw en zijn zoon op de A34 nabij Kidlington. "Het was hard aan het regenen, heel hard. Toen keken we omhoog en zagen dat de ene wolk één richting op ging en de andere wolk de andere kant op. Het leek wel op een tornado, dacht ik toen. Toen we eronder door reden waaiden de bomen van links naar rechts. Aan het einde waaiden ze juist van rechts naar links. Het was niet echt groot, maar het is bijzonder om de veranderingen in de omgeving te zien. Eerst was het gewoon grauw en grijs en dan komt er opeens dit...Opeens besef je wat voor een kracht Moeder Natuur heeft."
© onweer-online
Bron: BBC | Gewijzigd: 22 februari 2017, 09:41 uur, door Joyce.s