Veel regen, al een half uurtje aan een stuk door.
Maar nog geen enkele flits waargenomen. Gaat er ook niet meer komen ben ik bang. ( Sorry, beetje negatief na al die positieve berichten )
Als ik zo de radarbeelden bekijk in combinatie met bliksemactiviteit en wolkenhoogte (13km) dan zouden we wel eens van een supercell kunnen spreken.
Ik weet niet of er sprake is van grote hagel of de aanwezigheid van een wallcloud maar het zal me iig niks verbazen. Heeft iemand Doppler beelden?
Menko
als een bui een hoge top met veel bliksem heeft betekent dat niet dat het een supercell is;)
ik denk dat het er niet een is maar wel zullen zien
Daarom zei ik ook in combinatie met radarbeelden en randverschijnselen. Ook vroeg ik of iemand doppler beelden heeft om rotatie zichtbaar te maken. :0
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ben inderdaad ook al erg lang op zoek naar Doppler-beelden. Is dat uberhaupt in te zien in Nederland? Tevens erg benieuwd of Utrecht nog wat meepakt. | Gewijzigd: 10 mei 2012, 20:07 uur, door Benjamin
Edit: hoor het nu ook rommelen en het begint licht te regenen | Gewijzigd: 10 mei 2012, 20:11 uur, door Hunder
Ik ben benieuwd of er nog wat komt , het dreigt maar bijten doet het niet.
Daaronder is de lucht bruin en er lijken wel draaiende wolken onder de donkere lucht te hangen!
Echt een hele rare wolken structuur trekt hier over en het is echt niet normaal donker.
Daaronder is de lucht bruin en er lijken wel draaiende wolken onder de donkere lucht te hangen!
Echt een hele rare wolken structuur trekt hier over en het is echt niet normaal donker.
Beter maak je er een foto van!
Hier ook ; ) maar hier komt tog geen onweer meer in het midden van belgie
Net zoals sommigen zijden, het oosten heeft de besten papieren en het westen van België heeft het meeste onweer
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Nou hier niet! (in Ermelo).
Beetje regen maar dat mag geen naam hebben.
Het aangekondigde noodweer is uit gebleven, gelukkig maar want anders waren er weer veel vertragingen met de trein geweest
plus alle andere ongemakken.
Op naar echt lenteweer dan maar want wat we de laatste weken hebben lijkt nergens op.
De laatste weken is er ook nauwelijk onweer geweest dus op dat front valt ook al weinig te beleven voor de O-O liefhebbers.