In de komende uren voornamelijk in de zuidoostelijke helft van het land wat nattigheid en that's it.
En 524 mensen zitten hier hun tijd te verdoen.
Ik ga een stukje fietsen.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
Hij heeft wel gelijk.
Dat wel, maar het is zo leuk De spanning en het plezier vooraf is voor mij net zo leuk als het onweer zelf (als dat komt natuurlijk, ik sluit geen enkel scenario uit)
Ik zit in Eindhoven af te wachten, mocht er iemand mij mee op chase/naar een spottersplek willen nemen (ik zie geen fluit hier, zit vlakbij de kruisstraat :'() dan laat maar weten
Ik heb helaas geen auto, of uberhaupt vervoer. Dus ik ken je probleem. Nu bij airport, hier wel mooi zicht. Maar straks weer gewoon bij de plaza, beetje jammer haha!
Ik alleen een fiets En dan wordt het nog niks want ik kan hier nergens fatsoenlijk ver weg kijken! Als iemand nog goede spotplekken weet in de buurt van woenselse markt/kruisstraat dan hoor ik dat ook graag Have fun allemaal en doe please geen uitspraken over wel/geen onweer want er is nog niets definitief en het levert geen enkele bijdrage...ik wil op zich best chasen, maar heb geen idee hoe laat en waar. Bovendien heb ik vannacht bijna niet geslapen (veel te warm, gesnurk van vriendlief...) dus ben echt op nu.. Dan weet ik niet of autorijden in zwaar weer zo'n goed idee is....
Lijkt me geen goed idee nee, vooral omdat alles zo moeilijk te timen is!
In de komende uren voornamelijk in de zuidoostelijke helft van het land wat nattigheid en that's it.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
Hij heeft wel gelijk.
vind ik niet. Mensen vinden het leuk om hier over het komende onweer te kletsen, dus van "tijd verdoen" is geen sprake.
An upgrade to level 2 is issued for the Benelux countries. Latest observations indicate that the boundary-layer moisture has further increased to about 11 g/kg. The temperature has increased to about 23°C over northern France, and latest satellite image indicates the chance of some further insolation during the next hours. Although the elevated mixed layer air will likely remain across central and southern France, instability will be likely over northern France and Benelux given the rich low-level moisture and diurnal heating.
Current scenario is that storms will develop in the late afternoon hours across southern Belgium. The absence of widespread forcing may result in a couple of cells that remain rather isolated for quite a while. Given the strong 20 m/s 0-3 km and 25 m/s 0-6 km bulk shear and about 100 J/kg 0-3 km SRH, these storms will likely evolve into supercells. These may be capable of producing tornadoes given 10 m/s 0-1 km bulk shear that will even increase in the evening hours as a strong WSWerly low-level jet is expected. Given the strong vertical wind shear, strong tornadoes are not ruled out. The main uncertainty is the backing of low-level winds. Latest observations indicate southerly low-level winds across northern France that may lead to favorable veering profiles, confirming the latest scenario.
The storms will likely move north-east in the evening hours. Despite the tornado risk, locally large hail, severe wind gusts and excessive precipitation is forecast. After some time, storms may merge into clusters what will reduce the potential of severe weather except for high winds given the strong 850 hPa winds. However, isolated cells will be capable of producing severe weather including tornadoes in the evening and night hours across northern Germany, though.
De wind maakt wel een hoek:
De buien zouden over een half uur moeten komen:
Nou ben heel beniewd!! Ik kon vannacht ook al niet slapen vanwege de spanning...
Ja waar blijft het nou dan?!?!
Ben bang dat het nacht werk gaat worden...
vanaf 7 uur moet je de zaak goed in de gaten gaan houden
ik ben dan geen Bart maar hopelijk kan je er wat mee
Wel jammer, vanavond moet ik gitaarspelen in mn bandje... eigelijk wil ik het skippen en lekker op de onweer wachten .... verslaafde ikke...
Misschien blijft er nog wat over voor na 23:00 uur
Komt vast goed.... ik denk dat het de buitjes van west-frankrijk gaan worden... gewoon stoppen met spelen zodra er wat gebeurd hmmm vast geen onweersfreaks in je bandje denk??
Hij heeft wel gelijk.
vind ik niet. Mensen vinden het leuk om hier over het komende onweer te kletsen, dus van "tijd verdoen" is geen sprake.
Helamaal mee eens...het now casten is het leukste wat er is....! toch..??
Kijk vorig jaar maar terug op archiefbeelden van radars op bijv 28 juni en vooral 10 september.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Kijk vorig jaar maar terug op archiefbeelden van radars op bijv 28 juni en vooral 10 september.
Oef terugkijkend naar 10 september.. Wat een feestje!