Mensen lijken voorbeelden als Amerika te vergeten elke keer en Frankrijk en Duitsland maar ook zeker Nederland. Zo is er niks en zo ontstaat er in nog geen half uur tijd een best onweers complex waar je u tegen zegt.
Onweer hoef je echt niet van veraf te zien aankomen. Zo zit het plots boven je hoofd. Zeker met de conditie's die nu een belangrijke rol gaan spelen in dit dagdeel.
1 ding is zeker,de zon gaan we ook nog zien na het wegtrekken van de lichte regenbui.
| Gewijzigd: 10 mei 2012, 14:51 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Correct...kijk maar eens op de buienradar hoe snel het in het Oosten ontstaat....binnen 1 uur..!
| Gewijzigd: 10 mei 2012, 15:00 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Toch een vraagje. Ik ben tegen Leuven Vlaams-Brabant, België. Het dikke pak lijkt voorbij te komen links van Vlaams-Brabant, kust dus maar Karim geeft voor kust slechts code geel terwijl Limburg en Waloniê code rood krijgen. Kan iemand me dat even uitleggen of is er nog iets op komst?
Alvast bedankt.
Hoe het er nu uit ziet zijn de wolken nog niet hoog genoeg voor. (zie satalliet)
Het is zeer onduidelijk allemaal wat er gaat gebeuren (voor mij). tot nu toe valt het mee maar misschien komt er wel
een verandering in.
Ik ben zelf geen weerman dus voorspellen doe ik ook niet
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Dan de vraag uit Leuven van Bert over het rode gebied op estofex, ik denk niet dat dat op de huidige buien ten westen van ons slaat,
Ik denk ook dat hier een deel level 2 in zit....in combinatie met de hoge snelheid
Dan de vraag uit Leuven van Bert over het rode gebied op estofex, ik denk niet dat dat op de huidige buien ten westen van ons slaat,
Zal m.i. tussen 18.00 en 19.00 de belgische grens bereiken.