Heb liever de buien zoals vorige weerk,die bijna stil hingen en genoeg lieten zien.
Chasen is ook vrij lastig nu,daarbij zal het ook nog eens in de spits gaan plaats vinden,dus dan word het al helemaal lastig allemaal.
Hetgeen Karim ook voorspelde
Citaat van Karim Voor de chasers wordt het lastig, enerzijds is het lastig een locatie uit te kiezen (oost van het front, dat wel) maar de bovenstroming is krachtig en zorgt voor snel bewegende cellen, nauwelijks/niet bij te houden lijkt me. Ook veel wolken, dus minder fotogeniek. Betere visuele condities bezuiden Samber/Maas maar ook daar lastig in te schatten wat er gaat gebeuren. De LCL zijn daar relatief hoog en de modellen triggeren daar nauwelijks buien. Maar als er daar cellen ontstaan, mogelijks fotogeniek van het supercell type. Daar mooie SRH waarden, gunstig voor supercells.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Even nog denken,vandaaruit kan ik altijd verder naar het Oosten/Zuid-Oosten gaan.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Weinig tot geen zon, dus geen verdere oploop van temp, niet echt benauwd, al veel wind. | Gewijzigd: 10 mei 2012, 13:32 uur, door koopie35
Heb een chase klaar staan richting Baarle-Hertogh/Nassau om vandaar uit verder te gaan.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Heb een chase klaar staan richting Baarle-Hertogh/Nassau om vandaar uit verder te gaan.afgaande op de voorspelling (zeer hoog glazenbol gehalte) op de euriopese buienradar zou het in west brabant tussen half drie en drie binnen druppelen. of het wat wordt, geen idee...
Dus ik ga maar pleiten op naar het binnenland.
Ik ga vanavond chasen en ook streamen, maar....heerft iemand een idee of dat met 3g heel extreem word?
Ik denk dat het lastig wordt als je vanuit een rijdende auto wilt streamen... stationair heb je wat meer kans op plekken met goede dekking, maar ook dat zal niet geweldig zijn vrees ik.
Weinig tot geen zon, dus geen verdere oploop van temp, niet echt benauwd, al veel wind.
Idd, als je naar buiten kijkt denk je, 'weer zo'n saaie grijze dag' het laatste wat je zou verwachten is onweer.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Weinig tot geen zon, dus geen verdere oploop van temp, niet echt benauwd, al veel wind.
Idd, als je naar buiten kijkt denk je, 'weer zo'n saaie grijze dag' het laatste wat je zou verwachten is onweer.
Lijkt een beetje op een situatie als vorige week woensdag, beste kaarten, maar uiteindelijk de hele dag bewolkt. Dus geen onweer hier.