Dan is de timing ook niet top te noemen voor Nederland.
Denk eerder dat dit gewoon enkele buien zijn of regen dat van te voren al komt. Houden heel de nacht kans op buien/regen. En in de middag ontstaat het pas.
Als dit het wel is,heb ik mijn twijfels.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Verwachte neerslag HIRLAM tem vrijdagnacht
Verwachte neerslag GFS tem vrijdagnacht
©onweer-online
Leuke situatie morgen al denk ik dat het zich vooral oostelijk gaat afspelen. (hoewel de kans op neerslag hier wel kleiner is)
ps: buien boven Frankrijk zijn nog niet degene die we morgen mogen verwachten. | Gewijzigd: 9 mei 2012, 19:31 uur, door landerVT
Er ontstonden toen geen onweersbuien vanwege het ontbreken van een bepaald ingrediënt...
MODELBEOORDELING:
De div. Uitvoer is op synoptische schaal consistent. Ten aanzien van de convectieve neerslaguitvoer zijn er wel detailverschillen, de convectie donderdagmiddag en -avond is een duidelijk aandachtspunt.
Aandachtspunten:
WIND:
Met name de windstoten voor donderdagmiddag en -avond boven het zuidoosten/zuidoostelijke helft zijn een aandachtspunt. TKE houdt het bij 35 kn, Ivens komt met 60-70 kn, dat lijkt wat overdreven. De downdraught-methode komt met 70-80 kn, dat is ook duidelijk te hoog. We gaan nu in het zuiden en oosten uit van ongeveer 50 kt (90 km/uur). Donderdag in de warme sector aantrekkende wind met vooral buitengaats 6 Bft.
BEWOLKING:
Hir Uitvoer is vrij goed. Nogal wat mist en St in de rug op de Noordzee. In het algemeen Cu rond 2000 voet, bij buien soms geclusterde CB's. Vandaag tot FL220, donderdag FL350. Verder div. gelaagde bewolking, bij de WCB dik gelaagd.
NEERSLAG:
Een buienlijn (convergentie, zwakke hoogtetrog) ligt om 15 UTC boven het oosten. Vrij goed in de div. Uitvoer. De WCB zorgt in de nacht en ochtend boven de Noordzee en in het westen van tijd tot tijd voor regen, aanvankelijk is deze niet convectief. In de middag duidelijk convectief, met mogelijk vorming van een lijn aan het einde van de middag/begin van de avond (sterke convergentie aan de grond). Verticale windschering laat organisatie toe. CAPE is maximaal ongeveer 1000 J/kg in het ZO.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 9 mei 2012, 19:54 uur, door Bart Standaert
Er ontstonden toen geen onweersbuien vanwege het ontbreken van een bepaald ingrediënt...
Die dag weet ik nog wel, het was op een zondag volgens mij. Maar toen was de CIN veelste negatief, morgen is dat niet het geval.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
En nog wat stapelwolkjes richting het noorden.
Heeft overigens de eerste drie foto's een naam of voorbode op iets?
Als ik de verwachtingen zo zie piesen we net naast de pot hier..
@MarkB, wat betekend de term 'CIN' precies?
Zo te zien is deze (ook op Walcheren) niet al te negatief.
Alle uitleg over de "CIN" is hier te lezen: http://link.onweer-online.nl/791
Gunstiger voor mij
Kan ik eindelijk m'n film afmaken.
| Gewijzigd: 9 mei 2012, 20:29 uur, door team_*AOT*
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Ja mag ook wel een keer he !? Tot nu toe al het leuks om zwolle heen gegaan, op 12 april na voor centrum en zuid met hun hagel en onweer. Maar Stadshagen en Aalanden hebben nu denk ik wel lang genoeg gewacht ...
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
*Edit Debbieke: foto's uit quote gehaald.*
Eerste foto's lijken op Altocumulus Undulatus, heeft te maken met instabiliteit en windschering duidt meestal op een naderend front mooie foto's!
| Gewijzigd: 9 mei 2012, 22:48 uur, door Debbieke