daarop toch geen waarden voor supercells.
Als ik het goed begrijp dan kunnen wij de buien in het noorden verwachten al in de middag??
ik kan er helaas niet op uit... een vriendin komt bij mij thuis om onder de tafel te zitten haha, ze durft niet alleen thuis te zijn met onweer, ga haar maar even helpen om een beetje over haar angst heen te komen!
Zit hier gelukkig nog in het oranje, als ik de kaart zo bekijk, maar ja je weet het nooit natuurlijk!
Ik ga hier in elk geval eerst op de dijk zitten om het onweer hartelijk te ontvangen mocht het hier komen, en dan als een speer naar huis om de bange kirsten onder de tafel te zetten!
daarop toch geen waarden voor supercells.
nee oke dat klopt, maar op weer.nl hadden ze t wel over mogelijke supercells.
maar goed, we gaan t morgen zien.
was 1 ontlading bij (niks van flits gezien) klonk wel weer heerlijk .
Na op de radar te zien dat er veel geisoleerde buien waren toch maar ff de met de kadett stukje gaan rijden (ff testen na wat probleempjes te hebben gehad zodat die morgen er tegen aan kan).
kwam op de baneheide uit (Simpelveld) met mooi uitzicht op de buienband die richting mij trok, ff leek die een wallcloud achtig bouwsel te produceren die na 5 min weer weg trok, toen de regensluiers mij bereikte uit het niets mooi gedonder wat ook maar bij 1x bleef, toen de bui recht boven me zat toch hier en daar flinke bewegingen kunnen waarnemen. helaas nog niet in bezit van nieuwe camera dus geen beelden kunnen schieten.
Niveau waarschuwing noodweer oranje vanwege onweer
geldig van: woensdag, 9. mei 2012, 17:29 uur
geldig tot: woensdag, 9. mei 2012, 18:59 uur
Op dit moment trekt er een buiengebiedje over Midden NL richting het NO weg
yes hoogste cape rond mijn omgeving heeft te maken met waar de zon gaat schijnen denk ik in belgie en zuidoost nederland is dat het geval volgens mij,de kans op supercells is redelijk dus er kan er wel eentje ontstaan maar eerder bow echos
Niveau waarschuwing noodweer oranje vanwege onweer
geldig van: woensdag, 9. mei 2012, 17:29 uur
geldig tot: woensdag, 9. mei 2012, 18:59 uur
Op dit moment trekt er een buiengebiedje over Midden NL richting het NO weg
Als ik buienradar mag geloven is dta het ornaje deel al goeddeels gepasseerd
was 1 ontlading bij (niks van flits gezien) klonk wel weer heerlijk .
Na op de radar te zien dat er veel geisoleerde buien waren toch maar ff de met de kadett stukje gaan rijden (ff testen na wat probleempjes te hebben gehad zodat die morgen er tegen aan kan).
kwam op de baneheide uit (Simpelveld) met mooi uitzicht op de buienband die richting mij trok, ff leek die een wallcloud achtig bouwsel te produceren die na 5 min weer weg trok, toen de regensluiers mij bereikte uit het niets mooi gedonder wat ook maar bij 1x bleef, toen de bui recht boven me zat toch hier en daar flinke bewegingen kunnen waarnemen. helaas nog niet in bezit van nieuwe camera dus geen beelden kunnen schieten.
Al met al toch wel een geslaagde "chase" dan.
Baneheide is sowieso een mooie plek om het weer te spotten,mooie wijds uitzicht daar.
Chasen zit er morgen helaas niet voor me in heb al afspraken staan waar ik helaas niet onderuit kan.