Morgen sluit ik ook de kansen op onweer niet uit, maar een setting zoals donderdag is niet aan de orde. Wat betreft het KNMI zal de waarschuwing morgen wel aangepast worden.
Cape en Li:
Neerslag:
Significant Tornado Parameter:
© onweer-online
| Gewijzigd: 8 mei 2012, 18:43 uur, door Bart Standaert
Wow dat is de moeite. Toppen tot 12 km hoogte. Ook te zien in bijhorend kaartje betreffende de hagelkans die 2 a 4 cm aangeeft voor het oosten.
| Gewijzigd: 8 mei 2012, 19:17 uur, door Bart Standaert
Bron knmi:
Deze run is grootschalig consistent met de vorige en ook met EC. De
analyse (18 UTC) is aan de hand van deze run enigszins aangepast, omdat
de oude constructie niet meer te handhaven was. Vraag blijft nog steeds
of het koufront doorkomt. Crosssecties doen zoiets vermoeden," maar
waarschijnlijk blijven we ook donderdag aan de warme kant en komt het
niet verder dan de westkust".
Vertragingen gebeuren tenslotte wel vaker.....
| Gewijzigd: 8 mei 2012, 20:06 uur, door Jo Capelle
laten we het hopen zou wel mooi zijn als niemand naast de pot pist wat gedonder betreft
jij komt sowiezo wel aan je trekken donderdag maak je daar maar geen zorgen over
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
08.05.2012, 10:49 Uhr
Die Gewitter können "richtig zur Sache gehen", so die Unwetterzentrale
Eine turbulente Wetterwoche steht bevor: Die Temperaturen steigen wieder in sommerliche Dimensionen und erreichen am Freitag bis zu 28 Grad. In der warmen Luft entwickeln sich allerdings schnell auch Gewitter. "Das kann richtig zur Sache gehen", sagte Thomas Sävert von der Meteomedia Unwetterzentrale im Gespräch mit wetter.info. Die Gewitter bringen dann für das Wochenende einen drastischen Temperatursturz.
Schon am Mittwoch kann es überall in Deutschland Schauer geben, kaum ein Landesteil bleibt außen vor. Ab dem frühen Nachmittag sind auch Gewitter mit dabei. Lokal kann es dabei Starkregen und Sturmböen geben, meist sind die Gewitter aber noch nicht so heftig. "Das ist nur das Vorspiel", so der Meteorologe.
laten we het hopen zou wel mooi zijn als niemand naast de pot pist wat gedonder betreft
jij komt sowiezo wel aan je trekken donderdag maak je daar maar geen zorgen over
ik denk dat ik hier ook wel goed zit :p noord-oost belgie :p
ik denk dat ik hier ook wel goed zit :p noord-oost belgie :p dat weet ik wel zeker
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
ik weet t zo net nog niet, t komt toch vaak voor dat we niks krijgen qua onweer.. al hadden we de laatste twee keer meer geluk, vooral afgelopen woensdag
maar goed, we zullen t zien dat t maar een onweersachtige DONDERdag voor Nederland mag worden! | Gewijzigd: 8 mei 2012, 20:34 uur, door Kevintje