je hebt echt wat gemist hier, tot nu toe de mooiste onweersbui die we gehad hebben in Eindhoven (wat mij betreft)
Jep, ben helaas al helemaal op de hoogte, echt zo zuur! Maargoed wel leuke vakantie gehad, wel typisch dat ik tijdens de eerste fatsoenlijke bui niet in Nederland ben
Laat de rest maar over het noorden gaan, hebben die ook wat..
dat vind ik ook;)
al word het wel een lang nachtje wachten mocht het hier over heen komen!
Sluit ik me bij aan !
Maar daar ging het ook wel ff goed tekeer zeg en wat een regen nog bijna een ongeluk gehad door zware aquaplanning zo veel water lag er op de weg dus maar met een gangetje van 80 gereden maar bleef er last van houden.
Maar heel wat mooie cg en cc gezien vandaag mijn 2e echte onweersdag is een feit.
Hier idem, zeer hoog. Wel wat meer flitsen en misschien 2 of 3mm.
ik heb hier zelfs geen dondertje in de verte gehoord en op een paar spatten na is het bijna droog gebleven
maja ik mag niet klagen nu ik dit seizoen al een mooie onweersdag heb gehad! en het seisoen is nog lang..
Dus na een beetje afstruinen van youtube wil ik jullie toch deze video even meegeven in de hoop dat ik (en nog velen met mij) zoiets als dit deze zomer nog zullen zien.
Veel Plezier! Ik vind dat wel erg veel lijken op die ene film met die akelige buitenaardse beestjes.. hoe heet dei ook alweer. ohja independence day of zo.
Citaat van MariekeBreda, donderdag 3 mei 2012, 0:13 uur Ja fijn he, onweer in Breda. Schuur staat ook weer helemaal onder water.
1e onweersdagje voor mijn hoekje van Nederland.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Maar rond 11 uur gisteravond kwam het toch echt onze kans op en al snel zat het recht boven ons. Een paar fikse klappen gehoord hoor en fantastische bliksems gezien.
Het was mijn eerste echte onweersbui voor dit jaar....ik ben blij
dat er maar velen mogen volgen!
Rond half acht opeens een enorme knal, niet normaal meer... nog nooit zo'n harde rommel gehoord leek wel gewoon een explosie.
Helaas bleef het wel bij deze ene klap maar was wel optijd wakker, lol
Onweer dagen 2012: 1 !
Is inderdaad een zeer goeie vraag dat ik me echt afvraag ! In de randstad is het op sommige plekken gewoon een rotslechte middag geweest met veel regen ent temps op tussen 10-15C. Maar daar onstonden vanvond wel de mooiste onweersclusters. Ook gezien de cape en lifted kaarten vind ik het wel zeer opmerkelijk. En hier in deze regio Overijssel en Noord Gelderland een ja toch wel benauwde dag met hoge temperaturen (nu nog 16,7 hier in de stad) en goeie cape lifted en sterk neerslagsingaal voor de avond. En dan stort alles ff in als een kaartenhuis, enkel wat regen onder mij en hier gewoon droog.
Klinkt misschien zeikerig en ik gun heel Nederland het prachtigste onweer, en de beelden die ik hier soms al voorbij zag komen, echt geweldig ! Maar ik vind het wel heel bizar vandaag. (Met ook gister nog in het achterhoofd, toch wel behoorlijke 2e teleurstelling).
Maar weet iemand er een goed antwoord op ?
Ik heb er geen antwoord op, maar ik had het gisteren al wel verwacht dat het, wederom , langs ons zou trekken.
Ik weet niet precies waarom maar als ik naar buiten liep en naar de lucht zat te kijken en de lucht te ruiken (ja ik weet het klinkt raar, maar je als het benauwder wordt als er onweer aankomt ruik je dat ook vaak) had ik al het idee dat het niet zou komen. En ook natuurlijk met het feit van vorig jaar in mijn hoofd, dat alleen aan het einde van het seizoen er een paar (hele) mooie onweersbuien zijn langs gekomen, aan het begin vrij weinig, weet inderdaad ook niet hoe dit mogelijk is.
Is inderdaad een zeer goeie vraag dat ik me echt afvraag ! In de randstad is het op sommige plekken gewoon een rotslechte middag geweest met veel regen ent temps op tussen 10-15C. Maar daar onstonden vanvond wel de mooiste onweersclusters. Ook gezien de cape en lifted kaarten vind ik het wel zeer opmerkelijk. En hier in deze regio Overijssel en Noord Gelderland een ja toch wel benauwde dag met hoge temperaturen (nu nog 16,7 hier in de stad) en goeie cape lifted en sterk neerslagsingaal voor de avond. En dan stort alles ff in als een kaartenhuis, enkel wat regen onder mij en hier gewoon droog.
Klinkt misschien zeikerig en ik gun heel Nederland het prachtigste onweer, en de beelden die ik hier soms al voorbij zag komen, echt geweldig ! Maar ik vind het wel heel bizar vandaag. (Met ook gister nog in het achterhoofd, toch wel behoorlijke 2e teleurstelling).
Maar weet iemand er een goed antwoord op ?
het gaat er niet om waar de meeste energie/warmte/onstabiliteit is maar waar de cin verbroken wordt(waar er een luchtbel op kan stijgen en condeseren ) wanneer dat gebeurt gaat het vaak in een kettingsreactie verder;)