Zwolle leeft met je mee, na zoon mooie benauwde dag, bijna strakblauwe lucht en 23-24 graden verwacht je toch wel dat we in dit deel vant land [ook gezien berkeningen] het mooiste konden krijgen. Achja, tis niet anders tis het weer je veranderd er niks aan en tis nog maar 2 mei.
Maar 1 ding is duidelijk, mensen die in de randstad nu nog 1 keer gaan klachen dat ze vaker pech hebben met onweer klopt niet echt meer hahaha. Geniet ervan, hoop op hele hoop mooie fotos/video's ben benieuwd !!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Het enigste wat ik had gezien was veel weerlicht. (onweer)
Als ik richting windesheim was gegaan had ik er meer van gezien maar helaas wou mijn mede-chaser niet op uit
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
je hebt echt wat gemist hier, tot nu toe de mooiste onweersbui die we gehad hebben in Eindhoven (wat mij betreft)
Laat de rest maar over het noorden gaan, hebben die ook wat..
dat vind ik ook;)
al word het wel een lang nachtje wachten mocht het hier over heen komen!
Schitterend gewoon. En zoveel regen,bui kwam nauwelijk voorruit.
Nog steeds prachtige ontladingen te zien. En alles staat blank!
Ook weer niet echt verwacht dit......Maar zeker zeer welkom. het mooiste is nog wel toen de bui aan kwam,die zware doffe dreunen wow echt zwaar,alle ramen trilde en je voelde gewoon de drukgolven.
Al om al heeft dit zeker 2 uur geduurd. Heerlijk begin van het onweer seizoen. Eergister was al top en dit helemaal.
En als ik de radar mag geloven gaat het nog wel even door,zit precies in de lijn.
| Gewijzigd: 2 mei 2012, 23:40 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Zwolle leeft met je mee, na zoon mooie benauwde dag, bijna strakblauwe lucht en 23-24 graden verwacht je toch wel dat we in dit deel vant land [ook gezien berkeningen] het mooiste konden krijgen. Achja, tis niet anders tis het weer je veranderd er niks aan en tis nog maar 2 mei.
Maar 1 ding is duidelijk, mensen die in de randstad nu nog 1 keer gaan klachen dat ze vaker pech hebben met onweer klopt niet echt meer hahaha. Geniet ervan, hoop op hele hoop mooie fotos/video's ben benieuwd !!
Haha ja helaas man! maarja niks aan te doen , hopelijk snel weer een nieuwe kans en dat we dan WEL vol in de prijzen vallen!
Wat ik gewoon alleen niet snap en ik hoop dat iemand me het kan uitleggen is :
Hoe kan het dat het rondom rotterdam en zeeland enzo wel onweert en bij ons vlak voor de regio apeldoorn verdwijnt alle onweersactiviteit als sneeuw voor de zon terwijl het bij ons nog een stuk warmer is als in die andere gebieden?
Daar heb ik ook geen verkaring voor, gebeurt hier ook vaak zat.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Dus na een beetje afstruinen van youtube wil ik jullie toch deze video even meegeven in de hoop dat ik (en nog velen met mij) zoiets als dit deze zomer nog zullen zien.
Veel Plezier!
| Gewijzigd: 3 mei 2012, 08:18 uur, door Sanwa
Haha ja helaas man! maarja niks aan te doen , hopelijk snel weer een nieuwe kans en dat we dan WEL vol in de prijzen vallen!
Hoe kan het dat het rondom rotterdam en zeeland enzo wel onweert en bij ons vlak voor de regio apeldoorn verdwijnt alle onweersactiviteit als sneeuw voor de zon terwijl het bij ons nog een stuk warmer is als in die andere gebieden?
Water veel water kan een trigger zijn. Vocht opname etc etc. Ook de grote steden kunnen een trigger zijn.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Is inderdaad een zeer goeie vraag dat ik me echt afvraag ! In de randstad is het op sommige plekken gewoon een rotslechte middag geweest met veel regen ent temps op tussen 10-15C. Maar daar onstonden vanvond wel de mooiste onweersclusters. Ook gezien de cape en lifted kaarten vind ik het wel zeer opmerkelijk. En hier in deze regio Overijssel en Noord Gelderland een ja toch wel benauwde dag met hoge temperaturen (nu nog 16,7 hier in de stad) en goeie cape lifted en sterk neerslagsingaal voor de avond. En dan stort alles ff in als een kaartenhuis, enkel wat regen onder mij en hier gewoon droog.
Klinkt misschien zeikerig en ik gun heel Nederland het prachtigste onweer, en de beelden die ik hier soms al voorbij zag komen, echt geweldig ! Maar ik vind het wel heel bizar vandaag. (Met ook gister nog in het achterhoofd, toch wel behoorlijke 2e teleurstelling).
Maar weet iemand er een goed antwoord op ?
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September