Camera's mee en dan zien we wel verder
Vanmiddag rond half 2 een onweersbui gehad. Paar CG's gezien. Mooi mooi.
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Onweersbui.
Waarom noemt men hier elke beste onweersbui een supercell. Amerika daar zijn supercellen,de buien hier nu zijn kan je nog geen supercellen noemen. Dat woord word me te vaak gebruikt de laatste tijd.
Nou die van 4 uur ongeveer was dat dus wel, maar die andere die nu in ontwikkeling zijn zijn dat dus niet.
die ene bui roteerde namelijk op de duitse radar!!
graag een radarbeeld Ik denk dat je deze bedoelde....ik hield deze al in de gaten daar het eerst op een zg Bow echo leek....het had wel een roterend karakter...
Ja die bedoelde ik. Inmiddels al weg.
Wat ik wel zag was dit
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html
Op letten bij de laatste beelden
Die bui die net in het radarbeeld verschijnd lijkt een beetje te roteren
valt mij ook op en volgens mij eerder het noorden dan het midden
woensdag 02 mei 2012 vanaf ca 18 uur gedurende ca 5 uur in Gelderland, Overijssel, Limburg, Noord Brabant, Zeeland
woensdag 02 mei 2012 vanaf ca 20 uur gedurende ca 4 uur in Utrecht, Zuid Holland
Bron: KNMI
Nu lijkt het er wel op dat ik dnke dat je als je bv foto's wilt maken meer kans maakt als je lekker veraf zit dan er middenin.
| Gewijzigd: 2 mei 2012, 18:18 uur, door jcroon
Hier in midden limburg, tsja het is maar wat je ervan kunt zien hea.
Eerder de dag.
En nu weer:
Tsja, ik moet ook eigenlijk ophouden met zeuren, maar dit werkt gewoon zo deprimerend.
Ik ben een enorm VVV Fan, maar de kans dat ze vanavonf winnen is ook heel klein.
Naja is niet anders, veel plezier!