Alhier nu... zeer bewolkt...
temp 18,1 graden oplopend
luchtvochtingheid 82 % oplopend !!
Luchtdruk 1017 hPa oplopend ....
Om misselijk van te worden.
Zoals gewoonlijk veel van verwacht. En dan slaap ik er doorheen.
die lijn bij eindhoven. Precies over mijn woonplaats. Dit is oneerlijk DAMN! | Gewijzigd: 1 mei 2012, 18:09 uur, door Sanwa
Drukverdeling
Wolkhoogte GFS
Neerslagverwachting Hirlam voor morgen 2 mei van 06 uur tot 24 uur.
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een lagedrukgebied zuidwest van de Britse Eilanden trekt langzaam westzuidwestwaarts en vult op. Het laag heeft een langgerekte vore boven onze omgeving en trekt vandaag langzaam noordwaarts over het land. Komende nacht ontstaat boven het zuiden van Duitsland een lagedrukgebied. Dit trekt noordwaarts. Bij het laag vormt zich een vore in westelijke richting, deze bereikt woensdagavond het zuiden van het land en trekt langzaam noordwaarts.
Aandachtspunten:
WIND:
Er zijn, ook boven zee, geen afwijkingen te ontdekken tussen HiRLAM en de waarnemingen. Als gevolg het de stabiele grenslaag boven zee is er een windmaximum. Gezien het tijdstip van de buien vannacht is convectie vanaf de grond dan niet waarschijnlijk, kans op windstoten dan niet groot, maar tijdens een forse bui woensdag overdag is het niet uitgesloten dat 30 knopen wordt gehaald.
NEERSLAG:
Actuele patronen lijken actueel in min of meerder mate op de werkelijkheid. Echter het signaal in de modellen is vooral voor de neerslag woensdag nog al verschillend. ECHR00 geeft een duidelijk meer voorwaartse positie dan het Hir06. We houden het er vooralsnog op dat het Hir06 de situatie voor de actievere buien te koppelen aan de naderende en passerende hoogtetrog goed te pakken heeft. Mogelijk kunnen er in de nanacht en vroege ochtend wel al wat buien restanten tot het zuidoosten doordringen, maar veel activiteit verwachten we daar nog niet op. at worden. Verschil tussen de buien van afgelopen ochtend en die van woensdagmiddag is dat de buien woensdagmiddag thermisch gevoed worden en die van afgelopen ochtend dynamisch ontstonden vanaf middelbaar niveau. Het onweer woensdagmiddag en avond kan daardoor meer ground to ground en actiever zijn, bovendien is er kans op windstoten. Wel zijn de Indecs kaarten voor de kans op meer dan 100 en 200 ontladingen wat in kans teruggelopen (was al niet extreem hoog overigens).
TEMPERATUUR:
Maximum van 12 graden in het Waddengebied tot 20 in het oosten en zuiden; alles afhankelijk van de mate van opklaringen vanmiddag. Vannacht afhankelijk van diezelfde opklaringen in het zuidwesten en westen ongeveer 8 graden en in het oosten ongeveer 12 graden. Woensdagmiddag is Hir06 een tweetal graden warmer (tot 24 gr in het midden en oosten) dan ECHR00. Aan de kust bij een aanlandige wind weinig verschil, circa 12 graden.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 1 mei 2012, 14:20 uur, door Bart Standaert
Bedankt voor het melden. Ik ben nu echt misselijk dat ik het onweer gemist heb vandaag, tsja niets aan te doen. Maarja , nog zoveel goede kansen deze zomer. Hopelijk dan toch weer zo'n buitje als in juli 2010, wauw. wat was het toen mooi ;D!
"Wednesday: Moderate to heavy rainfall. Expected quantities: 20 to 35 l m²in 15 hours. The biggest part of the rain will come down during the morning." Wordt het onweer heftiger dan afgelopen nacht, toen was het mooi maar niet heftig.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dit zijn de geregistreerde bliksemontladingen van 00:00 tot 12:45 1 mei 2012.
Edit Sanwa: knip
Voor belgie klopt het dan wel niet
| Gewijzigd: 1 mei 2012, 18:10 uur, door Sanwa
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
| Gewijzigd: 1 mei 2012, 17:35 uur, door Robert96
Uit welke richting komt de wind morgen?
Onweersteller van mij staat nog op 0 helaas ;P