-bagger kaartje-
Opzich valt het wel mee. Ondanks dat het weinig is, zit het toch wat meer naar het westen. En met een DLS van 25 m/s en 0-3km SRH kun je ondanks kleine CAPE toch leuke buitjes krijgen. Het is alleen de vraag of er wat onstaat, want de CIN is behoorlijk hoog. De CIN is het laagst om 17h in midden-België (volgens GFS). Volgens WRF en GFS kan de CAPE daar oplopen tot 500 J/kg. WRF laat echter alleen maar een regengebied zien dat over het westen trekt.
-bagger kaartje-
Opzich valt het wel mee. Ondanks dat het weinig is, zit het toch wat meer naar het westen. En met een DLS van 25 m/s en 0-3km SRH kun je ondanks kleine CAPE toch leuke buitjes krijgen. Het is alleen de vraag of er wat onstaat, want de CIN is behoorlijk hoog. De CIN is het laagst om 17h in midden-België (volgens GFS). Volgens WRF en GFS kan de CAPE daar oplopen tot 500 J/kg. WRF laat echter alleen maar een regengebied zien dat over het westen trekt.
echt laag of nog steeds hoog
in mechelen ook ;we zitten al aan 21 graden in de schaduw
in leeuwarden ook:) we zitten al aan de 8 graden in de schaduw lekker zwaar bewolkt en depresief weertje met een harde wind
ik vind toch eigelijk wel dat nederlan/belgie het verdien om 2 weken non stop 20+ graden te hebben met blauwe lucht en droog
wat is de trigger dan op maandag?
De buien, maar zo te zien komen die wat later dan eerst verwacht. Toch voor Nederland.
| Gewijzigd: 29 april 2012, 10:18 uur, door Bart Standaert
Neerslag
low level shear
deep-layer shear
SRH 0-3 km
Hagelkans in cm
| Gewijzigd: 29 april 2012, 11:00 uur, door Debbieke
yes ga voor het eerst in mijn leven chasen
Stuur het ook even hier heen.............
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
misschien nog iets voor vanavond of zijn dat de buien voor morgen?lijken me nogal dichtbij daarvoor | Gewijzigd: 29 april 2012, 14:51 uur, door Jenss
het gaat bijna ploffen boven noordoost frankrijk denk ik | Gewijzigd: 29 april 2012, 16:20 uur, door Jenss
het gaat bijna ploffen boven noordoost frankrijk denk ik
Die buien trekken waarschijnlijk Duitsland in of ze doven uit, qua onweer zullen België en Nederland wss niets krijgen vandaag. | Gewijzigd: 29 april 2012, 16:37 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
het gaat bijna ploffen boven noordoost frankrijk denk ik
Die buien trekken waarschijnlijk Duitsland in of ze doven uit, qua onweer zullen België en Nederland wss niets krijgen vandaag.
die buien trekken noord niet noordoost
die buien trekken noord niet noordoost
Klopt, maar in zuid-west Duitsland zitten ook een paar onweersbuitjes, die nu boven Frankrijk zitten doven wss langzaam uit, het zou mooi zijn als ze het halen.
Nieuwe run van GFS trouwens iets beter geworden van een lifted -1 naar een -2 en de CAPE is ook 100 j/kg gestegen.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7