Een vraagje: waarom is er geen onweerdisussie topic aangemaakt voor vandaag? (en morgen eventueel)
Edit: KMI geeft zelfs een code oranje voor onweer! | Gewijzigd: 29 mei 2012, 18:25 uur, door Sven
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Misschien een topic met onweerskansJES de volgende dagen?
Vandaag is het echt wel hefitg in Wallonië zeg! KMI: in de regio Overijse-Hoeilaart is er al naar schatting 50 l/m² regen gevallen.
Kansje lijkt me. Maar van mij mag het moie weer nog wel even aanhoduen, liever mooi doorg weer en dan een goeie klapper dan wat er voor de komende weken op de kaarten staat, regen met relatief lage CAPE waarden...
edit
KNMI spreekt van 0-3 mm en de verschillende pluimen geven een spreiding van bijna 0 tot 12 mm
Behoorlijk spreidng, gemiddelden niet boven de 5 mm, meestal er onder en oper en control in sommige regios met de bovenste leden me, in andere regios met de onderste leden
| Gewijzigd: 29 mei 2012, 22:25 uur, door jcroon
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
hangt er maar net van af waar je woont hier is het de afgelopen dagen niet warmer geworden dan 15 graden;)
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Maar daarvoor s hetbest frisjes en het blijft tamelijk nat, en die nattigheid was er al in de kou. Is dus geen nattghjeid van mogelijk onweer en dat baart me onweerstechnisc h gezien zorgen
Mocht dat maar eens uitkomen! Heb zin in de zomer!
Mocht dat maar eens uitkomen! Heb zin in de zomer!
Inderdaad. Onweer is het mooiste natuurverschijnsel dat er is maar laat het eerst een paar weken echt zomer worden, zodat alles lekker opwarmt en dan pas stevige onweders met alles er op en dr aan. Ik teken er voor!
Helaas denk ik dat het zo niet zo zal gaan, als ik op dit momnet de huidige kaarten zie blijft onde de 20 graden tot aan de 15e en er staat ook heel veel nattigheid op de kaarten in die koude periode, dus de grond zal niet opwarmen