dat is geen spaanse pluim;)
een spaanse pluim heeft een lagedruk gebied bij frankrijk portugal spanje en niet op de noordzee;)
Dit is de kaart van de Spaanse Pluim van 28 juni 2011.
*knip*
En dit is de kaart van wat runs geleden, voor 14 mei 2012.
*knip*
Ik zie bijna geen verschil, ik weet niet zeker of dit echt een Spaanse Pluim is maar het lijkt erg veel op elkaar.
Laat dan voor 28 juni wel even de goeie kaart zien
(plaatje)
Off topic:
Ik laat de goede zien, Johan heeft die ook geplaatst dus.
Nee, dat is niet de goede. De kaart die jij laat zien is wat GFS op 18 juni voorzag voor 28 juni, 10 dagen (!) van tevoren dus. De kaart die ik toonde is de reanalyse van het NCEP, die toont hoe de drukverdelingen op die dag daadwerkelijk waren.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ja, maar het is wel een spaanse pluim die ze hadden verwacht op die dag. Maar wat maakt het uit die dag is allang voorbij, ik vind veel belangrijker wat er eind van de week gaat gebeuren.
| Gewijzigd: 5 mei 2012, 21:04 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Als het droog zou zijn wel, ik heb liever 12 graden met zon, dan 18 graden met regen, de zon is al zo sterk dat het met de zon wel 10 graden warmer aanvoelt
idd, zal hoogstwaarschijnlijk droog blijven onder invloed van het hoog ten westen van Ierland, maar het zal maar frisjes zijn.
Hup, op naar de 30 graden....
Kan me helemaal bevinden in je reactie alleen die 30 graden zou ik graag gecorrigeerd willen zien naar 25 graden landelijk, rekening gehouden met de oudere onder ons en eventuele dieren die hier onder lijden, en als toevoeging, elke nacht een heerlijk verfrissende onweersbui zonder wateroverlast.
Wie durft hier een voorspelling over te doen in de nabije toekomst?
Kan niet wachten !! | Gewijzigd: 8 mei 2012, 10:36 uur, door Thunder84
Kan me helemaal bevinden in je reactie alleen die 30 graden zou ik graag gecorrigeerd willen zien naar 25 graden landelijk, rekening gehouden met de oudere onder ons en eventuele dieren die hier onder lijden, en als toevoeging, elke nacht een heerlijk verfrissende onweersbui zonder wateroverlast.
Wie durft hier een voorspelling over te doen in de nabije toekomst?
Kan niet wachten !!
Asjeblief!!
Kan me helemaal bevinden in je reactie alleen die 30 graden zou ik graag gecorrigeerd willen zien naar 25 graden landelijk, rekening gehouden met de oudere onder ons en eventuele dieren die hier onder lijden, en als toevoeging, elke nacht een heerlijk verfrissende onweersbui zonder wateroverlast. Helaas zul je in Nederland, als je tenminste een redeljke tijd 25 graden wilt hebben, moeten leven met een paar uitschieters naar 30 graden. als we een zomer krijgen met maximaal 25 graden, dan klagen we aan het eind dat het te koud en guur was. Dan hebben we in de praktijk maar enkele uitschieters naar 25 gehad.
Ook ouderen, waaronder mijn moeder van ver in de 80, en dieren, waaronder mijn hond, kunnen 30 graden makkelijk aan (ook langere perioden), mits ze maar luisteren naar de adviezen van "rustig aan en genoeg drinken".
Ook onweer, als je leuk onweer wilt hebben, dan moet je bereid zijn af en toe wat wateroverlast voor lief te nemen. Overigens denk ik dat als je elke nacht een onweersbui wilt hebben, je overdag meer dan een lekkere 20-25 graden moet hebben, dan heb je meer benauwde dagen van rond de dertig nodig.