Alleen ik heb zelf last van Berkenbomen (hooikoorts)
Zullen deze nu extra hard gaan bloeien omdat het afgelopen weken (normaal de maand april wanneer de berkenbomen bloeien.) nogal erg nat is geweest.
Of zal de berkenboom wel uitgebloeid zijn maar constant worden weggespoelt (de pollen) door de regen?
on topic
Wauw, lekkere Cape zeg ;D! , Krijg weer zin in het onweerseizoen.
Dit om het topic hier overzichtelijk te houden. THX | Gewijzigd: 25 april 2012, 06:15 uur, door Bart Standaert
maar dit weekend zal zeker een lichte opsteker zijn voor de zomer liefhebbers maar ik zie geen garatie dat ik zeg van dit gaat een stabiele periode worden qua temps, laatste runs laten halverwege de week al weer een daling zien, is en blijft afwachten...
Kaartje lange termijn 4 mei
| Gewijzigd: 25 april 2012, 21:15 uur, door Bart Standaert
Op basis van de recente run (00) van het Europese weermodel ECMWF mogen we er vanuit gaan dat Koninginnedag 2012 een aangename dag gaat worden. Ook het Amerikaanse GFS komt met ongeveer gelijkaardige kaarten. We krijgen flinke zonnige perioden afgewisseld met wat wolkenvelden. In de late namiddag wordt het in het zuiden van het land wat meer bewolkt, 's avonds wordt het overal bewolkt. In het zuidelijke landsgedeelte kunnen na de middag mogelijk enkele buien onststaan die kunnen samengaan met onweer en hagel. De temperaturen liggen rond een gemiddelde van 18 graden. Ook de wind lijkt de pret niet te bederven en waait meestal zwak uit veranderlijke richtingen. Hieronder 24-uren animaties ivm de temperatuur, bewolking en neerslag.
Temperatuur:
Bewolking:
Neerslag:
©Onweer-online | Gewijzigd: 28 april 2012, 09:12 uur, door Bart Standaert
Als het maar droog blijft....................................... !!!!!!! (centjes verdienen tijdens de vrijmarkt in deze barre tijden .)
Ach: anders maar paraplu's verkopen
wat vandaag betreft:
Hier in het westen zou het front kunnen gaan slepen heb ik begrepen
maar aan de radarbeelden te zien trekt het grootste en zwaarste neerslaggebied over de Noordzee
naar het nnw. (?)
wat betreft deze lente valt mij op dat de natuur behoorlijk in de war is:
Nu is het wel zo dat april dit jaar niet echt in de pas loopt met de vorige (zeer zachte ) aprilmaanden maar toch.
Sommige bomen zitten nog maar net in de knop terwijl enkele vroege lente bloeiers zoals de narcis
nu nog te bewonderen zijn.
Apart dat zo'n korte koude periode in een te zachte winter en voorjaar zoveel verandering teweeg brengt. | Gewijzigd: 28 april 2012, 12:53 uur, door sneeuwschuiver
Juist. Het ziet er naar uit dat de neerslagzone wat verder de Noordzee opschuift dan verwacht. De weermodellen hadden het dan ook lastig om juist de positie te bepalen. Ondertussen ook de grote temperatuurverschillen merkbaar.
| Gewijzigd: 28 april 2012, 13:06 uur, door Bart Standaert