"Gezien de weersomstandigheden wordt de Waalse Pijl gegarandeerd een andere koers dan de Amstel Gold Race van vorige zondag", weet Jurgen Van den Broeck (Lotto-Belisol) op de dag van de 76ste editie van de Waalse Pijl.
"Ik herinner me mijn eerste Waalse Pijl die ik ooit gereden heb. Als ik me niet vergis, ben ik toen in de vijfde waaier op de Muur van Hoei geraakt. De wind kan vandaag een even belangrijke rol spelen want we rijden veel in open vlaktes. Als de wind een beetje verkeerd zit, zal het van bij de start een nerveuze koers worden", verduidelijkte Van den Broeck tijdens de persconferentie in Gosselies.
"Ik hoop dat ik een andere rol kan spelen dan in de Amstel. Toen was ik niet bekwaam om Jelle Vanendert bij te staan als gevolg van mijn valpartij. Na die valpartij voelde ik meteen dat er iets niet in orde was want ik kon geen kracht meer zetten. Een bezoek aan de kinesist heeft maandag duidelijk gemaakt dat mijn bekken gekanteld was en dat is verholpen. Ik kom dus op volle kracht aan de start en dat zal nodig zijn. Met twee in de finale is altijd beter dan alleen."
"Net als in de Amstel zal ik samen met Jelle overleggen hoe we de koers het beste kunnen aanpakken. Als duidelijk moest worden dat Jelle net als vorige zondag beter is dan ik, heb ik er geen moeite mee om me in zijn dienst op te stellen."
Bron: HLN | Gewijzigd: 20 juni 2017, 12:03 uur, door Joyce.s